מעבדת תיקון משקפי ראייה – אם נשבר לא חייב לקנות חדש!

תוכן עניינים

משקפי הראייה כבר אינן עוד עזר בחיינו, הן מהוות מרכיב בזהות שלנו וחלק מהותי במראה של אלו המרכיבים אותן. נפלו לכם המשקפיים? קיבלו מכה? הילדים שיחקו עם משקפי הראייה שלכם ובטעות הן נשברו? אין בעיה, הסירו דאגה מליבכם, אינכם חייבים לרכוש משקפיים חדשים, ניתן לגשת למעבדת תיקון משקפי ראייה הקרובה לביתכם ולתקן אותן. יחד עם זאת, לא ניתן לבצע תיקון משקפיים בכל מקום, לכן, היכן ניתן לתקן משקפיים? מה צריך לדעת? 

איך ניתן לנקות / לתקן שריטות בעדשות המשקפיים?

קיימות מספר אופציות, הראשונה מביניהן היא בשיטת DIY, כלומר, עשה זאת בעצמך, על ידי מספר דרכים – ניתן להעלים שריטות על ידי שימוש במשחת שיניים, או לחילופין על ידי שימוש במגבוני מיקרופייבר לצד שימוש בספריי לניקוי עדשות, או רכישת תכשירים המיועדים במיוחד עבור ניקוי שריטות בעדשות של משקפי הראייה.

הדרך השנייה היא הבטוחה יותר והאמינה יותר, לצד אחריות ומוניטין – רצוי ואף מומלץ לגשת למעבדת תיקון משקפי ראייה ייעודית, זוהי הדרך היותר אחראית עבור תיקון שריטות בעדשות משקפי הראייה שלכם.

מעבדת תיקון משקפי ראייה – איפה ניתן לתקן משקפיים?

ראשית, דוקטור גוגל תמיד יוכל לסייע לכם לאתר את מעבדת התיקון הקרובה ביותר לביתכם. יחד עם זאת, לא כל מעבדת תיקון מחזיקה בחלקים הנדרשים עבור משקפי הראייה הספציפיות שלכם. מרבית תיקוני המשקפיים מצריכים החלפת חלקים כאלו ואחרים בחלקים חדשים, אך הם לא בהכרח זמינים בכל מעבדת תיקון משקפי ראייה ו/או אופטיקה.

כך לדוגמה, במידה והבעיה היא במסגרת המשקפיים שלכם, הרי שניתן יהיה להחליף את המסגרת רק במקום בו רכשתם את אותם המשקפיים. לחילופין, החלפה של החלק במשקפיים המתיישב על האף (אפונים) ניתן להחליף בכל מעבדת תיקון משקפי ראייה ו/או אופטיקה.

קחו בחשבון שבמקרה הכי גרוע קיימת האפשרות לגשת למעבדת תיקון כזו או אחרת ו/או אופטיקה ולבקש מהם לבצע הזמנה עבור החלקים הרלוונטיים עבור משקפי הראייה שלכם – שימו לב, במקרה מסוג זה, ישנה סבירות גבוהה מאוד שהמחיר יהיה יקר יותר בצורה משמעותית.

האם ניתן לתקן משקפיים בכל מקום בארץ?

התשובה היא כן. כך לדוגמה אם אתם גרים באילת אבל נכון לרגע זה נמצאים בתל אביב, ובטעות נשברו לכם משקפי הראייה, תוכלו לפנות לאופטיקה או למעבדת תיקון בסביבה, תוך לקיחה בחשבון שהמקום עשוי להזמין חלקים מותאמים למשקפיים שלכם, דבר שעשוי לייקר את העניינים.

ניתן למצוא מעבדות תיקון במודיעין, בחיפה, נצרת, לוד, יבנה, אופטיקה באשקלון, באילת, באר שבע ועוד.

מה צריך לדעת על חלקי חילוף של משקפי ראייה?

אמנם, משקפי הראייה נראים כמו פריט תמים עם מספר קטן של חלקים, אך כאשר מסתכלים על סך הרכיבים ניתן למצוא כי הם רבים – צירים, מוטות, אפונים, מסגרת, עדשות ועוד. כך למשל, החלפה של מסגרת עבור משקפי ראייה מהווה למעשה רכישה של מסגרת משקפיים חדשה שאליה יתחברו העדשות שלכם. לכן, המחיר במקרה מסוג זה מתחלק למספר פרמטרים – מחיר עבור ההעברה של עדשות הראייה ומחיר עבור המסגרת החדשה שרכשתם עבור משקפי הראייה.

טיפ לשימור משקפי הראייה שלכם

רצוי ואף מומלץ להימנע מלהשאיר את משקפי הראייה שלכם ברכב, לא משנה עבור איזה שימוש, בין אם החשש שלכם הוא איבוד המשקפיים או טעמי נוחות, הימנעו מכך, שכן תנאי מזג האוויר במדינת ישראל מגיעים לצד טמפרטורות יחסית גבוהות עד מאוד בתוך הרכב שלכם, לכן עשויות משקפי הראייה שלכם להישחק ולהיהרס הרבה יותר מהר מהרגיל.

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן