המכשירים המתקפלים של סמסונג

תוכן עניינים

המהפכה הבאה בעולם הסמארטפונים

בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה מרתקת בעולם הטכנולוגיה הניידת עם כניסתם של הסמארטפונים המתקפלים. חברת סמסונג היא מהחלוצות בתחום זה, והשיקה מספר דגמים חדשניים הזוכים להצלחה רבה. 

הסמארטפונים המתקפלים משלבים את הגודל והמסך הגדול של טאבלט עם הניידות של סמארטפון רגיל, ויוצרים חווית משתמש חדשה לגמרי. במאמר זה נסקור את הדגמים השונים שהשיקה סמסונג עד כה, נבחן את היתרונות והחסרונות שלהם, וננסה להבין לאן פני הטכנולוגיה הזו מועדות בעתיד.

סמסונג גלקסי פולד 

הגלקסי פולד היה הדגם הראשון של סמסונג בקטגוריית הסמארטפונים המתקפלים, שהושק בפברואר 2019. המכשיר מגיע עם מסך גמיש שניתן לקפל אותו לחצי, מה שהופך אותו מטלפון עם מסך אחד למעין טאבלט עם מסך כפול. המכשיר החדש, Galaxy Z Fold 5, הושק לאחרונה בישראל ונמכר באתר של סלקום שופ.

המסך, כשהוא פתוח, הוא בגודל 7.3 אינץ' ומאפשר חוויית צפייה נרחבת יותר בתוכן, סרטים ומשחקים. כשהוא סגור, המסך הוא בגודל 4.6 אינץ' ונשאר נוח להחזקה ביד אחת. הגלקסי פולד כלל מצלמות מתקדמות, מערכת שבבים חזקה וסוללה בנפח גדול יחסית של 4,380 מילי-אמפר. המכשיר זמין הן בגרסת 4G והן בגרסת 5G.

הגלקסי פולד זכה להצלחה רבה, עם מעל 2 מיליון יחידות שנמכרו בשנה הראשונה. עם זאת, הוא ספג ביקורות על בעיות במנגנון הקיפול ועל המחיר היקר יחסית. סמסונג לקחה את הלקחים והמשיכה לשכלל את הטכנולוגיה בדגמים הבאים. בנוסף לכך, היית ביקורת נוספת על חוזק המסך הגמיש, שהראה סימני שחיקה לאחר זמן קצר יחסית. סמסונג טענה שתיקנה בעיות אלה בדגמים הבאים.

בסך הכל, הגלקסי פולד סימן את תחילת המהפכה של הסמארטפונים המתקפלים והראה את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה, על אף הבעיות הראשוניות.

סמסונג גלקסי Z פליפ 

ה-Galaxy Z Flip הוא הדגם השני של סמסונג בקטגוריית הסמארטפונים המתקפלים, שהושק בפברואר 2020. בניגוד לגלקסי פולד שהתקפל אופקית, ה-Z Flip מתקפל אנכית – כלומר המסך מתקפל כמו תיק ולא כמו ספר. זה מאפשר לו להשאר עם מסך חלקי גלוי גם כשהוא סגור.

ל-Z Flip מסך דינמי AMOLED בגודל 6.7 אינץ' כשהוא פתוח ו-1.1 אינץ' כשהוא סגור. המצלמה הכפולה בגב מגיעה ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל. המכשיר קטן וקומפקטי יותר מהגלקסי פולד, וניתן להניח אותו כמעמד על השולחן כדי לצלם סלפי בקלות.

ה-Z Flip זכה לביקורות טובות על העיצוב החדשני, אך עדיין ספג ביקורת על חוסר העמידות של המסך לאורך זמן. סמסונג טענה שפתרה זאת בדגם השלישי.

סמסונג גלקסי Z פליפ 3 

שכלול הטכנולוגיה הZ פליפ 3 שהושק ב-2021 מהווה שדרוג משמעותי, עם מסך עמיד יותר ומצלמות משופרות. סמסונג הצליחה לשפר באופן משמעותי את חווית המשתמש ולהפוך את הטלפון לנגיש ויציב יותר. המכירות של הדגם עלו בכ-300% לעומת הדגם הקודם.

הנה מידע נוסף אודות הסמסונג גלקסי Z Flip 3:

  • המכשיר הושק באוגוסט 2021 כדגם המתקדם ביותר של סמסונג בקטגוריית הסמארטפונים המתקפלים.
  • המסך הפנימי הוא AMOLED דינמי בגודל 6.7 אינץ', עם קצב רענון של 120Hz לחוויית צפייה חלקה.
  • המסך עמיד יותר מבעבר עם זכוכית Corning Gorilla Glass Victus – סמסונג טוענת שהוא יכול להחזיק מעמד 200,000 קיפולים.
  • מערכת המצלמה הכפולה בגב כוללת עדשה רחבה 12MP ועדשת טלפוטו 12MP – שיפור משמעותי מהדגמים הקודמים.
  • המכשיר אטום למים ולאבק עם תקן IPX8.
  • סוללה בנפח 3,300 מילי-אמפר התומכת בטעינה מהירה של 15W.
  • מעבד Snapdragon 888 חזק ו-8GB זיכרון RAM.
  • זמין במגוון צבעים ססגוניים ועיצוביים.

סיכום ומגמות לעתיד

הסמארטפונים המתקפלים עדיין נמצאים בראשית דרכם, אך סמסונג מובילה כרגע את המהפכה הזאת בתחום הטכנולוגיה הניידת. נראה שהחזון של מכשיר אחד המשלב בתוכו סמארטפון וטאבלט הולך ומתממש.

עם השיפורים בעמידות המסך ואיכות הצילום, נראה שהסמארטפונים המתקפלים ימשיכו לצבור פופולריות וייתפסו נתח שוק גדל והולך. סביר להניח שבעוד מספר שנים הם יהפכו לסטנדרט בתעשייה.

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן