למה צריך לשים לב כשקונים משחקים לתינוקות? הסכנות הטמונות בצעצועים התמימים

תוכן עניינים

ישנן לא מעט דרכים, לסייע לתינוק בהתפתחותו התקינה. אחת מהן, היא השימוש במשחקים וצעצועים. למה צריך לשים לב כשקונים משחקים לתינוקות? הסכנות הטמונות בצעצועים תמימים – המדריך המלא

איך מבצעים בחירה נכונה של צעצועים ? 

על מנת לבחור את הצעצועים לתינוקות בצורה נכונה, ישנם מספר פרמטרים אותם חשוב לקחת בחשבון. 

תחילה, התאמה לגיל. כל צעצוע מותאם לשלב אחר בחייו של התינוק. לכן, ישנה חשיבות רבה להתאים את הצעצוע לשלב בו התינוק נמצא, ולוודא כי הוא אכן מתאים לשלב התפתחותו. 

שנית, כיצד משתמשים בצעצוע. רוב הצעצועים, מותאמים לשימוש עצמי של התינוק. בשל כך, ישנה חשיבות רבה לבחון האם התינוק יודע לבצע את הפעולות הנדרשות לשם השימוש בצעצוע. 

שלישית, צבעים. צבעוניות מושכת את עיניו של התינוק. צעצועים בצבעים רכים, נעימים ומזמינים יותר את התינוק לשחק בהם. 

לבסוף, מעל הכל, בטיחות. ישנה חשיבות רבה לוודא כי כל צעצוע אותו תרכשו הוא בעל תו קן, וכן כי הוא איכותי ומותאם לגילו של הילד. זהו פרמטר קריטי, שכן בצעצועים תמימים טמונות סכנות רבות. 

הסכנות הטמונות בצעצועים התמימים 

כאמור, יש להתאים את הצעצוע לגילו של הילד. צעצועים רבים מכילים חלקים קטנים, אשר מהווים סכנה לילדים קטנים, שימו לב למימדי הצעצוע. על חלקיו להיות גדולים מ-3.5 ס"מ. אחרת, הם עלולים להשתחרר להגיע לפה ולהוביל לסכנת חניקה. 

לדוגמא – צעצועים עם חרוזים, חוטים או שמא צעצועים אשר מתפרקים, עשויים גם הם להוות סכנה לילדיכם, שאינו מודע לכך שאסור לו ללעוס או להכניס לפה את החלקים. 

בצעצועים המשמיעים קולות, חשוב לבדוק שעוצמת הדציבלים לא גבוהה מידי גם בהצמדה לאוזן. על מנת ששמיעת התינוק לא תיפגע.

סכנה נוספת הטמונה בצעצועים היא הפלת הצעצוע על הילד. בשל כך, הימנעו מרכישת צעצועים שאינם יציבים או צעצועים כבדים אשר אם יפלו על הילד או התינוק, עלולים לפצוע אותו. 

עוד סכנה הטמונה בצעצועים, אשר אותה לעיתים מפספסים, היא צעצועים הכוללים כבלים או מיתרים. חוטים אלו עלולים להיכרך סביב צווארו של התינוק במהלך משחקו עמו, ולהוביל לסכנת חנק. 

דגש נוסף, הוא בחינת רעלים בצעצועים. וודאו כי הצעצוע אותו אתם רוכשים, אינו מכיל חומרים מזיקים דוגמת כימיקליים. 

איך תבחרו חכם צעצועים לתינוקות?

לא רק סכנה – צעצועים המתאימים לתינוקות

לצד הסכנות הטמונות בצעצועים לתינוקות, ישנם צעצועים ומשחקים אשר אינם כאלה. 

ריכזנו עבורכם משחקי תינוקות פופולריים שניתן למצוא בקלות בכל רשת חנות משחקים לילדים

  • אוניברסיטה לתינוק – ומשטחי פעילות למינהם, מהווים מקום בטוח לתינוק למשחק. 
  • ספרי צלילים – ספרים לתינוקות המפיקים צלילים הם אטרקציה מסקרנת בקרב תינוקות מגילאים שונים. למשל – ספרים המלמדים את הצלילים שמשמיעים בעלי חיים שונים, ספרים המלמדים את הצלילים וההברות של השפה שלנו ועוד..
  • ספרים  – כבר מגיל ינקות ניתן להתחיל וללמוד דברים בסיסיים בחיים באמצעות ספרים. בחנויות צעצועים לילדים ניתן למצוא ספרים לכל שלב בהתפתחות. למשל – איך לעשות בסיר? כיצד לקרוא שעון? מהן השמות של בעלי החיים השונים? ועוד.
  • משחקי הרכבה לתינוקותמתקני שעשועים ביתיים, וכן משחקי אמבטיה, אשר עברו את הבדיקות המתאימות, מהווים גם הם משחק בטוח לתינוקות. 
  • משחקי צורות – משחקים לתינוקות המכילים צורות שונות  אלו הם משחקים המסייעים לילדים לפתח יכולות טכניות וקוגניטיביות מסוימות דוגמת קשר עין – יד, תפיסה מרחבית וכד’

ולבסוף, על מנת לשמור על ביטחון התינוק, ולתחם את האזור בו הוא יכול לשחק, ניתן לרכוש גדרות ביטחון לתינוקות, אשר אלו ממגרים את הסכנות הטמונות בביתנו. 


רוצים לדעת עוד בנושא? >> קול-מגזין

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן