סובלים מאקנה? יש לזה פתרונות

תוכן עניינים

אקנה היא מחלת עור נפוצה ביותר שתוקפת אחוז נכבד מהאוכלוסייה בגיל ההתבגרות. אמנם לא מדובר במחלה מסוכנת, אך היא מביאה איתה פצעים (פצעי בגרות) לא אסתטיים וגורמת לבעיות חברתיות רבות. למרבה המזל, מכיוון שמדובר במחלה מאוד נפוצה בכל העולם, יש הרבה מידע ומחקר עליה שעוזר לדעת איך לטפל בה. המאמר הבא יסקור פתרונות לטיפול במחלת האקנה. 

מה זה אקנה?

אקנה היא מחלת עור שגורמת להופעת פצעים רבים על עור הפנים ועל מקומות אחרים בגוף. היא מתחילה לרוב בגיל ההתבגרות ויכולה להימשך שנים רבות. מקור הפצעים האלה הוא לרוב בזיהומים על העור, בחיידקים מסוימים ובייצור הורמונלי מוגבר שבא לידי ביטוי בעיקר בגיל ההתבגרות. המחלה אינה מסוכנת, אך עלולה לפגוע בתדמית של אלה שסובלים ממנה.

איך מטפלים בה?

לאקנה יש מספר טיפולים ברמות חומרה שונות. ישנן תרופות מקומיות שמורחים על הנגעים כדי להעלים אותם. במקרים חמורים מתבצע שימוש בתרופות לא מקומיות שמעלימות את התופעה כליל, אך מביאות איתה תופעות לוואי רבות. במקרים של זיהום חיידקי נעשה שימוש בתרופות אנטיביוטיות חזקות. מומלץ קודם כל להתייעץ עם רופא או קוסמטיקאי לפני שמחליטים על דרך טיפול.

לסיכום

אקנה היא מחלה מאוד נפוצה, ולכן גם אם לוקים בה אין צורך להיכנס לפאניקה. ישנן הרבה דרכי טיפול והרבה ידע בנושא, ובסופו של דבר מוצאים פתרון שמתאים למקרה הספציפי המדובר.


צריכים עזרה של מומחים?

אם גם אתם סובלים מפריחה בעור, אתם מוזמנים לקבל ייעוץ חינם מחברת קמדיס המתמחה בפתרונות לבעיות אור, גרד, קשקשים, פסוריאסיז ועוד. מלאו את הפרטים הבאים לייצירת קשר עם קמדיס:

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן