מה זה מדעי החברה?

תוכן עניינים

מדעי החברה הם מחקר של התנהגות אנושית ואינטראקציות. הם כוללים תחומים כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ועוד. מדעני החברה מומחים בהבנת מחשבותיהם ורגשותיהם על ידי איסוף נתונים ממקורות שונים כמו סקרים או ראיונות או שיטות אחרות. הם גם עוזרים לאנשים להבין את העולם סביבם על ידי מתן פרספקטיבות ביקורתיות.

מדעי החברה כונסים בתוכם מצד אחד, תכנים של יחסים בינלאומיים, תקשורת, מדעי המדינה, חוק וממשל וכלכלה, מצד אחר, בוחנים וחוקרים את מדעי ההתנהגות בחברה ובתרבויות שונות. על אירועים ודיונים שוטפים.

תכלית מקצועות הלימוד במדעי החברה הינה להסביר תהליכים ולהפיק תובנות בכל הנוגע לאופן התנהגותנו כפרטים וכחברה, המהווה מפתח להתפתחותה והתקדמותה של החברה.   זהו אחד התארים הרלוונטיים ביותר מבחינה חברתית. הוא יכול ללמד אותך על המצב האנושי, כיצד להבין את החברה, כיצד היא פועלת, לאן היא הולכת ומדוע. זהו התואר המושלם למי שרוצה להיכנס לסוציולוגיה או פסיכולוגיה.  

הנושאים המרכזיים שבהם מתמקצעים בתואר

 

סוציולוגיה: לימוד התרבות והחברה, כמו גם כיצד היא צמחה והתפתחה לאורך זמן 

אנתרופולוגיה: חקר יחסי בני האדם עם בני אדם אחרים, הטבע וסביבתם

תואר ראשון במדעי החברה, ללא התמקדות ספציפית בתחום כלשהו, לכשעצמו, אינו תואר בעל יישום מקצועי.

כיום ישנם תחומים במדעי החברה, אשר ניתן לשלבם למסלולי לימודים משולבים. לדוגמא: מסלול סוציולוגיה והוראה לתואר ראשון, מסלול ניהול וכלכלה לתואר ראשון. מטרת הלימודים להקנות ללומדים כלים, ידע ומיומנויות לתחום שבחרו.

 

למי מתאים ללמוד תואר במדעי החברה

 

 זו שאלה נכונה שיש לשאול בעת בחירת תחום לימודים לתואר ראשון. בדרך כלל אנו נלמד תואר ראשון באוניברסיטה או מכללה פעם בחיים ונשאף לעסוק בתחום זה גם בתור פרנסה עיקרית. מתאים ללמוד מדעי החברה עבור אלה 

  • שאוהבים לחקור
  • סקרנים לדעת
  • מרגישים זיקה לתחומי ידע נרחבים ואינם מחזיקים בזיקה למקצועות ריאליים כגון הנדסה, מדעי המחשב וכלכלה. 

 

במה אפשר לעבוד עם תואר במדעי החברה?

 

עם תואר במדעי החברה, אתה יכול לעבוד כחוקר, כמורה או בכל מקצוע אחר שקשור לתחומים אלה.

עם סיום התואר במדעי החברה אתה מצויד בכישורים לעבודה במגזר החברתי. אתה כבר מכיר מחקר, אנליטיקה, עבודת צוות, עבודה בלחץ, דיבור בפומבי והתמודדות עם אנשים מגוונים. תוכל להמשיך ללימודי תואר שני בתחומים אותם למדת  כמו תואר שני בפסיכולוגיה, תואר שני בכלכלה, משפטים וכדומה;.

בנוסף תוכל להשתלב בעבודות הקשורות לקמפיינים שיווקיים או פוליטיים. הרבה ממסיימים תואר במדעי החברה נכנסים גם לתפקידי ניהול כי התואר שלהם מתמקד ביחסים בין אישיים בין אנשים. ואז, יש מי שיש להם תואר בהיסטוריה שמצאו תעסוקה בפרויקטים של מחקר ופיתוח.

בגדול תוכל להשתלב בכל עבודה הדורשת הבנה של אינטראקציה אנושית – מה מפעיל אנשים ואיך כל דבר (פיזי או מוחשי) גורם להם להרגיש. לאחר סיום התואר אתה תדע לענות על השאלות האלה ועל הפקטורים הקשורים אליהם כמו אפקט העדר, לחץ חברתי, תקופות המשנות את האופי של בני האדם בכל העולם וכדומה..

לסיכום, תואר זה הינו תואר אינטנסיבי ומעמיק מאוד אבל למי שמעוניין להתברג בתפקידי מפתח בתעשיות ענק, חברות שיווק, מכוני מחקר חברתיים ודומיהם ימצא את מסלול ההכשרה והלימודים של תואר זה כמועילה וכמקפצה להתברג במקומות העבודה בו הוא רוצה לעבוד.

רוצים להמשיך לקרוא? >> papi.org.il

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן