מה זה לימודים דיגיטליים?

תוכן עניינים

לימוד תואר וקורס מקוון הוא מגמת חינוך רחבה; הוא פופולרי בקרב סטודנטים, מעסיקים ומוסדות. מוסדות חינוך רבים מחפשים דרכים מגוונות ללמד, רבים מהם עסוקים בפיתוח למידה מקוונת, ישנן כאלה שאף עברו ללמד בשיטה הזו בלבד. ומוסדות חינוך שמשלבות לימוד מקוון בתחומים שונים. השיח על למידה מקוונת לעומת למידה מסורתית גדל מדי שנה.

משבר הקורונה הטמיע את הצורך בשיח מסוג זה. שכן רוב העובדים נאלצים לעבוד מהבית, ולימודים התקיימו באופן מקוון.

 

עולה השאלה האם לימוד מקוון הוא תחליף טוב ללמידה מסורתית? 

 

עליית הלמידה המקוונת ראתה את הופעתן של פלטפורמות למידה דיגיטליות חדשות רבות. פלטפורמות אלו מתוכננות במטרה להעביר תוכן מותאם אישית ללומדים באמצעות ממשק אינטראקטיבי. על פי הפורום הכלכלי העולמי, כיום יש השקעות בהיקף של 12 מיליארד דולר בלמידה דיגיטלית. במשך שנים רבות, רוב הלמידה הדיגיטלית בארגונים התבצעה בעמדות מחשב נייחות בתוך סביבה ארגונית כך שהמונח "למידה מתוקשבת" עדין רווח ונכון למודל ההפעלה המרכזי בארגונים.

על פי Coursera, תוכניות לימוד  מקוונות גדלו באופן אקספוננציאלי מאז 2009. מספר ההרשמות הוכפל מדי שנה במהלך פרק הזמן הזה והפך את תוכניות התואר, ההכשרות והלימודים בבתי הספר העל תיכוניים  ללימודים מקוונים באופן פופולרי מתמיד.

למידה דיגיטלית עשויה להועיל למי שאינו מסוגל ללמוד במכללה במשרה מלאה, או לחילופין למי שרוצה ללמוד בצורה נוחה יותר. זה נעשה ע”י תוכניות הלימודים המקוונות המציעות תכנית לימודים גמישה בה התלמידים יכולים ללמוד בקצב שלהם.

בנוסף צורת למידה זו מנגישה את הקורסים, לימודים והכשרות לאנשים בעלי מעט יכולת – התלמידים יכולים גם להשלים את לימוד הקורס באמצעות מכשירים דיגיטליים משלהם עם דרישות בסיסיות של חיבור לאינטרנט, מחשב או פלאפון ובגדול – זהו זה.

 

אז איזה בתי ספר מלמדים אך ורק בדיגיטל?

 

עליית החינוך המקוון הביאה לעליית בתי הספר המקוונים. מוסדות רבים מציעים כעת את הקורסים שלהם באופן בלעדי באינטרנט.

בעוד שחלקם ספקנים לגבי מגמה זו, מוסדות רבים מבקשים להרחיב את טווח ההגעה שלהם ברחבי העולם. תוכניות מקוונות מעניקות לתלמידים גמישות רבה יותר מבחינת לוח הזמנים והמיקום, כמו גם נוחות להורים שרוצים לבלות יותר זמן עם ילדיהם.

 

למה אנשים מעדיפים ללמד בדיגיטל?

 

מעבר ליתרונות הברורים שבלמידה בדיגיטל כגון: החופש ללמד בכל מקום ותוך כדי תנועה בלי תלות ניכרת , מקלה על המרצים את האינטראקציה עם התלמידים שלהם. כלים דיגיטליים מאפשרים גם לימוד עם מעורבת, כלומר התלמידים יכולים ללמוד בקצב שלהם.

מבחינת מנהלי בתי הספר, בונה הקורסים וכותבי התוכן ישנם יתרונות עצומים ללמידה מקוונת  רק מהאינטרנט – אין את עלויות העתק של החזקת מבנה עבור הסטודנטים כמו בתי ספר מכללות, אוניברסיטאות  , מבנים עצומים המצריכים תחזוקה יום-יומית ומשאבים יקרים ועוד .

יתרון נוסף זה ברגע שבונים קורס שהוא מתוכנן להיות אך ורק דיגיטלי ועושים זאת טוב – הקורס מלא בידע מסודר ומונגש בלי דיבורי ביניים, משיכות זמן מיותרות או התעכבויות של הפסקות (כמו בהקלטות זום) ומאפשר לתלמידים גישה בלתי פוסקת לחומר, ככה הם יכולים ללמוד כמה פעמים שהם רוצים את הקורסים המקוונים עד שהם מרגישים שהם מיצו את הידע מהקורס.

לסיכום, מהפכת האינטרנט שהתרחשה  לפני שנים משפיעה על כל תחומי החיים – וזה  מורגש כמו שלעולם לא הורגש , עולם הלימוד והחינוך מ-בתי הספר והמכללות ו-עד אוניברסיטאות , מבצעות שינויים מקצה לקצה בשיטות ההתנהלות שהיו רגילים להם עד היום . 

גורם עיקרי שגרם לעולמנו להשתנות באופן ברור הוא לא אחר מ – הקורונה שבין היתר חייבה את העולם להיכנס לסגר, מה שמוביל את הרצון העז של אנשים לייעל בין היתר את שיטות החינוך והלימוד, פרויקטים ותהליכים מיושנים ל-משודרגים עדכניים וכמה שיותר יעילים ! עבורנו 

למציאות החדשה יש המון יתרונות וחלקם הם שהיא יעילה , טובה, חסכונית רלוונטית וקלה בהרבה מובנים יותר לכולנו.

אהבתם את הכתבה? >> sandruki.co.il

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן