האם התואר האוניברסיטאי כבר לא רלוונטי?

תוכן עניינים

בטח שאלתם את עצמכם “האם במציאות של היום צריך לעשות תואר באוניברסיטה כדי להתברג בתפקידי מפתח או שלא?” אז תדעו שאתם לא היחידים. בדקנו מהם הדרישות החדשות של המעסקים ומה אתם צריכים היום כדי להתקבל לעבודה

בעולם שמשתנה באופן יומי ומושפע מפיתוחים בקנה מידה ענקיים, מגפת הקורונה ששינתה את סדר היום והאופן שבו כושר ההסתגלות והיכולת האוטודידקטית הפכה לתכונה חשובה מאוד אצל העובד (שיכול למצוא את עצמו פתאום עובד מהבית בלי עזרה של קולגות) – המעסיקים מתחילים להטיל ספק ביעילות ההכשרה המאוד ארוכה של תואר באוניברסיטה על פני ניסיון בשטח של המקצוע בהם רוצים למצוא עובדים. חשוב לציין מראש שתארים אוניברסיטאיים אינם הדרך היחידה להוכיח הצלחה. הבנק העולמי העריך כי 45 אחוזים מאנשי העולם הם בעלי השכלה חינוכית, אך אין זה אומר שיש להם תואר.

מהו תואר באוניברסיטה?

תואר באוניברסיטה הוא הכשרה רשמית המוענקת על סיום מוצלח של תוכנית להשכלה גבוהה.

ישנם שלושה סוגים של תארים בשימוש במדינות ברחבי העולם:

1) תואר ראשון (BA, BSc, BBA וכו ')

2) תואר שני (Msc, MBA, MEd., MFA וכו ')

3) דוקטורט

אורך לימודי התואר הראשון באוניברסיטה הם בממוצע ארבע שנים והמחיר של התענוג נע בסביבות ה-45,000 אלף ש”ח – תלוי באיזה מכללה או אוניברסיטה לומדים איזה תואר אתם לומדים והאם יש מלגות או זכאות להנחות בלימודים.

את התואר עושים בתהליך של לימודי קורסים בהם צוברים נק"זים (נקודות זכות), מבחנים באותם נושאים ואם הציון במבחנים עובר את המינימום, הסטודנט זכאי לקבל את נקודות הזכות על הקורס. את התואר מסיימים כאשר מגיעים למספר נקודות הזכות הנדרשות ביחד עם הקורסים שנחשבים כחובה לקבלת התואר (למשל, 120 נק"ז לתואר B.A).

מה מעסיקים דורשים היום? 

הדרישות מהעובדים החדשים משתנות מכל עבודה שכן הדרישות מרתך במסגריה שונות מכותב קוד בבית תוכנה. אך שני אלו לא חייבים להיות עם תואר בכדי להיות בעבודות אלו. אז מה כן מאפשר לאנשים לעסוק בתחום? זה מה שהמעסיקים מעידים כי הם רוצים למצוא בעובד שלהם:

1. כושר הסתגלות לטכנולוגיות חדשות העולות בשוק ולציפיות חדשות ממקום העבודה

2. יכולת למידה עצמית (כי את הכל לומדים היום בשטח)

3. אי תלותיות באחר (כדי שלא יפריעו לעובדים אחרים)

4. חוסר פחד משפה האנגלית (כי רוב התיעודים של התוכנות או המדריכים הם באנגלית)

5. כושר הסברה + וברליות

6. ידע עשיר בנושא ההתמחות הספציפי שבו העובד הולך לעסוק

7. רצון עז לעבוד

אז מתי כן צריך תואר?

ישנם תפקידים שמחייבים תואר אקדמאי רשמי כמו רופאים, עורכי דין ודומיהם. מקצועות אלו מבוקרים ע”י המדינה ומשפיעים באופן ישיר על בני אדם אחרים ולכן העוסקים בהם מחויבים באסמכתאות המאושרות על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) + רישיון בפועל שמוענק להם בתום תקופת הלימוד וההתמחות.

אז האם צריך לימודים אקדמאיים באוניברסיטה  כדי לעבוד בתחום נחשק?

בפועל – לא. אתם יכולים אפילו לעבוד בהייטק כמתכנתים כל עוד התמחתם במקצוע באופן עצמאי. היום התעודות לא יכולות להלחליף מיומנות והמעסיקים יודעים זאת. אנו מכירים ברמה האישית מתכנתים מדהימים שלמדו את כל מה שהם יודעים בכוחות עצמם וללא הכשרה מיוחדת, אפילו לא קורס מקצועי ובטח שלא תואר.

אז אם אתם חולמים על עבודה (שלא מחייבת אישור רשמי כמו רופא, עו"ד וכו'), אז אל תתנו לתנאי קבלה מחמירים כאלו ואחרים לעצור אתכם! תוכלו ללמוד ולבצע הכשרות באופן  עצמאי דרך קורסים פרטים שאין להם תנאי סף, להשקיע ולהצטיין במה שאתם לומדים וגם לתרגל עד לרמה שבה תוכלו להציג את היכולות שלכם בראיון עבודה. בהצלחה!

אהבתם את הכתבה? >> vikush.co.il

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן