גאונים, ידוענים ו.. משוגעים? הנה רשימה של המפורסמים הכי משוגעים שיש!

תוכן עניינים

אומרים שיש קו דק מאד שמפריד בין גאונות לשיגעון. אלו שאינם יודעים לכתוב היטב אף טוענים ש"גאון" ו"שיגעון" באים מאתו השורש. זה אולי לא נכון בכתיב, אבל זה לפחות מצלצל דומה.הנה רשימה של כמה ידוענים בעלי התנהגות מיוחדת.

יוליסס ס. גראנט:

 היה נשיא ארה"ב בין השנים 1869-1877 וכיהן סה"כ שני כהונות כאשר בשנייה הוא נבחר בקלות , פעל לביטול העבדות ותמך המתן אזרחות לאפרו אמריקאים, ודאג לשגשוג כלכלי לאחר מלחמת האזרחים באמריקה.מעולם לא נתן למישהו לראות אותו עירום.
בשנות השישים המאוחרות של חייו התגאה בכך שאף אחד לא ראה אותו עירום מאז היה ילד, אפילו לא האחיות והרופאים שטיפלו בו במלחמה.

הנצחתו מבוטאת על ידי טביעתו על שטר 50$ 

 

צ'ארלי צ'אפלין:

הנווד הקטן והנערץ של עידן הסרט האילם קיבל ב 1972 אוסקר על "האפקט הבלתי ניתן להערכה שהיה לו הפיכת הקולנוע לאמנות החשובה של במאה העשרים", הוא ממשיך להיחשב כזה, וסרטיו נספרים בין הגדולים שבכל הזמנים.

לצ'פלין הייתה השפעה רבה על יוצרים ובמאי סרטים מובילים ,אשר ראו בו מודל לחיקוי בנוסף גם השפעות בתחומים אחרים של תעשיית הקולנוע.

על אף ההתפתחות המשמעותית של תעשיית הקולנוע העצומה בארצות הברית ובעולם בכלל, רבים מסרטיו של צ'פלין נחשבים עד היום לקלאסיקה ונכללים בתדירות קבע בדירוגי הסרטים הטובים בהיסטוריה.

הוא נהג לזרוק עוגות קצף על נשים עירומות. המציא את casting couch "ספת הליהוק" ככינוי לנוהג בו שחקנים ושחקניות נאלצו להעניק טובות מיניות לבמאי האחראי לליהוק. הוא בחן שחקניות בכך שדרש מהן להתפשט ערומות והציג להן פנטומימה של מישוש חזיהן. ואז השליך עליהן עוגות קצף.

פיתגורס:

נערץ כמתמטיקאי ומדען ענקי. אתם בוודאי מכירים את משפט פיתגורס.פיתגורס ייסד דת שאסרה על מאמיניה לאכול שעועית.
דיברות נוספות של הפיתגוריאניזם:
• החלק היטב בליטות על כרים או מיטות
• אל תדרוך על סף השער
• אל תשב על כלי למדידת נפח נוזלים
• אל תלך ברגל בדרכים ראשיות
• אך תשאיר את סימני הסיר באפר אחרי שהורדת אותו מהאש
• אל תערבב את הגחלים ללא מוט ברזל
• אל תרשה לסנוניות לקנן תחת גג ביתךטיכו ברהה:אסטרונום דני חשוב בסביבות 1500. תואר "כמוח המוכשר הראשון באסטרונומיה המודרנית שחש את התשוקה לנתונים אמפיריים."הוא החזיק ננס תחת שולחן האוכל שלו. לננס קראו ג'פ (צורה דנית של יעקב) וברהה האמין שהיו לו כוחות רוחניים. ברהה שילם לג'פ שיתלבש כליצן וישב תחת שולחנו בזמן הארוחות.סטונוול ג'קסוןסמל לגבורה הדרומית במלחמת האזרחים האמריקאית.
היסטוריונים מעריכים אותו כאחד המפקדים הטקטיים המוכשרים ביותר בהיסטוריה האמריקאית.הוא האמין שידיו היו בעלות אורך שונה והיה מחזיק את ידו הארוכה גבוה באוויר כדי "לאזן את זרימת הדם שלו". ידו היא שגרמה למותו. הוא נורה בזרועו השמאלית על ידי חייליו, והיא נקטעה. לא ברור אם הייתה זו הזרוע המורמת, אבל זה נראה הגיוני. ג'קסון מת שלושה ימים מאוחר יותר.היד נקברה לחוד, ניתן לה טקס קבורה מלא, ויש לה מצבה עד היום.

ניקולה טסלה:

איך לא ? שני ממצאי ענק אשר לא ניתן לערער על מעמדם אדיסון vs טסלה , מלחמת הזרמים שעיצבה את ראשית המאה ה-20! מצד אחד הממציא הערמומי תומס אלווה אדיסון, שגנב את כל המצאותיו מאחרים. מולו הסרבי הגאון והתמים ניקולה טסלה, שכולם גנבו את המצאותיו והרוויחו מהן על חשבונו.( היו מאות ואפילו אלפים ) טסלה המציא את זרם החילופין, שידור חשמל מרחוק והבטיח חשמל בחינם לכולם, אבל חברות החשמל דיכאו את ההמצאה למען בצע כסף .

נערץ עד היום בחוגי המדע כאחד מגדולי הממציאים. בעל תפקיד חושב בהתפתחות הרדיו, זרם חליפין בחשמל, מחשבים, רובוטיקה, רדאר, בליסטיקה, ופיזיקה גרעינית.היה אובסססיבי-כפייתיי, בעל פוביה מחיידקים שסרב לגעת משהו שהיה בו רמז ללכלוך, או בכלל משהו סביבו. והיה אובססיבי גם למספר 3. לפני שנכנס לבניין היה מקיף אותו שלוש פעמים, במלון התאכסן רק בחדרים שמספרם התחלק בשלוש, ובכול ארוחה השתמש ב 18 מפיות: 3 ערמות של 6.

בנג'מין פרנקלין:

סופר, מדען, ממציא, מדינאי, דיפלומט, מדפיס, מוציא לאור, ופילוסוף מדיני. בין האינטלקטואלים החשובים של תקופתו.חיזר רק אחרי נשים מבוגרות: "בכול הרומנים שלך עליך להעדיף נשים מבוגרות.. כי אז אין סיכון לילדים, שנוצרים לפרקים ויהיו מלווים בהרבה אי-נוחות.. מניסיון רב, הם מהווים חוסר אחריות לאינטרס המשותף למניעת חשד.. וכפויי טובה בסופו של דבר." (1745)
חוץ מזה, טען, נשים מבוגרות המכוסות לגמרי מלבד החלק שמתחת לחצאית, זהות לנשים צעירות.
ז'אן ז'אק רוסו:אחד מהפילוסופים המשפיעים ביותר בכל הזמנים, הפופולארי ביותר בתקופת המהפכה הצרפתית, ומוצג כגיבור לאומי בפנתאון הצרפתי.על פי זיכרונותיו, אהב להיות מוצלף על עכוזו. למעשה, היה מפשיל את מכנסיו באמצע הרחוב, רודף אחרי נשים כשעכוזו מובלט כדי שיצליפו בו.

סר איזק ניוטון:

מוערך על גילוייו פורצי הדרך בתחומי הכבידה, החשבון הדיפרנציאלי, האופטיקה, ותחומים מדעיים נוספים.כיום חושבים שאלכימיה הייתה התשוקה האמיתית שלו. הוא הקדיש זמן ניכר בניסיון לייצר את אבן החכמים שלפי אמונתו יכלה לייצר זהב ממתכות אחרות ולהעניק לבני אדם חיי עד. 

סודותיו של סר איזק ניוטון  

בבית הספר הלאומי בירושלים מצוי אוסף גדול מאד על כתבי יד של אייזק ניוטון שגרם לשינוי המחלוקת בין יורשיו לבעליו , המכונה "סודותיו של ניוטון" (Newton's Secrets), העוסקים בפרשנות המקרא במבנה המשכן ובית המקדש , בחישובי 'קץ הימים ',באלכימיה ובהיסטוריה עתיקה. אוסף זה חושף צד פחות מוכר של ניוטון – כפילוסוף דתי. בין כתבי היד מצוי גם "רשימות על המקדש היהודי" העוסק בבית המקדש ובמנהגי הפולחן בו.

מיכלאנג'לו:

אחד האמנים המוערכים של כל הזמנים. יצירתו כפסל, צייר, ארכיטקט, משורר, ומהנדס בתקופת הרנסנס המאוחר, עשתה אותו למשפיע האהוב והמכובד ביותר על אמנות העולם המערבי."הוא ישן בבגדיו ומגפיו, לפעמים לתקופות כל כך ארוכות עד שעורו התקלף כעור נחש, עם המגפיים." (עדות של עוזרו)

מרטין לותר:

המייסד של הכנסייה הלותרנית: לימד שהגאולה היא מתנה מאל אוהב ולא משהו שיש לעבוד בשבילו.אכל כל יום כף מלאה מיציאותיו. אמר שהוא "לא יכול להבין את האל הנדיב שיכול היה לתת בחינם כאלו רפואות שימושיות."

ז'נגדה קיסר סין

משל בתחילת המאה השש עשרה. תקופתו נקראה "ההתנהגות המוסרית" או "תיקון המוסריות".אהב להתחפש: בנה לעצמו עיר מדומה בחצר הקיסרית כך הוא יכול היה להתחפש לחנווני, ואהב להתחפש לגנרל ולהצטרף לחבורות פשיטה.

לינדון ג'ונסון:

היה הנשיא ה 36 של ארצות הברית. זכה בבחירות עם 61% של הקולות, בפער הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקאית – יותר מ 15,000,000 קולות.אהב לחשוף את אבר מינו. השתין מציבור מיד כשהצורך תקף אותו, וכשמישהו תקף אותו בנושא היה מנפנף באבר מינו ושואל: "האם ראית פעם דבר גדול מזה?"

ג'סטין השני

נחשב כאחד הדמויות החשובות בתקופתו, כשניסה לשחזר את גדולת האימפריה הרומית ולכבוש מחדש את החצי המערבי של האימפריה ההיסטורית.הוא שמע קולות בראשו ונשך אנשים.
לפי ההיסטוריון העתיק ג'והן מאפסוס, ג'סטין השני שמע קולות בראשו, צעק והתחבא מחתחת למיטתו כדי להימלט מהם. משרתיו היו מנגנים מוזיקה של עוגב בכל הארמון כדי להסתיר את הקולות ולמנוע ממנו לנשוך את ראשיהם. האגדה מספרת שאכל שניים ממשרתיו.

ג'והן קווינסי אדמס:

היה הנשיא השישי של ארצות הברית. דיפלומט ידוע, אחד האבות של דוקטרינת מונרו ומתנגד קולני לעבדות.הוא גם האמין באנשי הלטאה.
אישר משלחת למרכז כדור הארץ כדי לבנות יחסים דיפלומטיים עם אנשי הלטאה שחיים שם. הנסיעה לא יצאה לפועל כי סיים את הקדנציה שלו לפני שהספיק לתכנן אותה.

הווארד יוז

הה טייקון עסקים אמריקאי, ממציא, מהנדס אווירונאוטיקה, מפיק סרטים, ונדבן. היה קשור רומנטית לבטי דייויס, אווה גרדנר, קתרין הפברן, וג'ינג'ר רוג'רס, בין היתר.מ 1947, לא עזב יוז את חדר בהקרנה שלו, חי במשך ארבעה חודשים על חלב, שוקולד ועוף והתפנה לצרכיו בקופסאות הריקות.
בזמן מותו מכשל כליות, שערו וציפורניו גדלו ללא שליטה ומשקלו ל 45 קילו.

ג'יימס ווטסון

ביולוג, גנטיקאי, וזואולוג, זכה בפרס נובל על חלקו בחלקו של גילוי ה DNA.האמין שהאפריקנים פחות אינטליגנטים מהלבנים. לא עזר בכך שהמחקר של הגנום האנושי, שווטסון היה מודע לו, לא מצא כל התאמה בין גזע לאינטליגנציה.  

לא ניתן בשום סיטואציה לתאר את הרפואה והביולוגיה בימינו בלי הידע הרחב שיש לנו כיום על ה-DNA – אותה מולקולה בצורת סליל כפול שמכתיבה את תכונותיהם של כל היצורים החיים.

מה שעזר לאינספור מחקרים בימינו להגיע אל תשובות ועובדות שמשנות את חיינו ועתידנו כבני אדם בכדור הארץ 

בלתי נתפס שעד אמצע המאה ה-20 לא היה ידוע כמעט דבר על מבנה המולקולה  המדהימה הזו , וזמן לא רב קודם לכן לא ידעו אפילו את תפקידה המשמעותי ביותר

וינסטון צ'רצ'יל

נחשב כאחד ממנהיגי המלחמה הנחשבים של המאה העשרים. כשראש הממשלה הנהיג את העם הבריטי במשך מלחמת העולם השנייה והנהיג את העם הבריטי מתהום התבוסה לניצחון.הוא אהב להסתובב במשרדו בעירום, וגם פרנקלין ד. רוזוולט ובנו אליוט קיימו אתו פגישות כשהיה עירום. במקרה של אליוט, ביקש ממנו צ'רצ'יל להיפגש אתו במפורש, וכשנכנס ללשכתו נתקל בצ'רצ'יל עירום לחלוטין, מכתיב מכתב למזכירו.

ווינְסְטוֹן צֶ'רצ'יל היה מנהיג בעל אישיות ייחודית ביותר ,אשר היה חי בִּבְִּריטניה לפני כְּמאה שנה. צ'רצ'יל היה בן אצולה, מדינַאי , פוליטיקַאי, איש צבא, עיתונַאי, היסטוֹרְיון, צייר ואדם שאהב את החיים הטובים.

הוא השתתף בלא מעט מלחמות בניהן 

בִּמלחמת העולם הראשונה והוביל את העולם כולו נגד היטלר בתחילת מלחמת העולם השניה. צ'רצ'יל היה אדם צבעוני ונואם מוכשר שהִטְביע את חותמו בצורה יוצאת דופן לכל הדעות על העולם שאנו חיים בו כַּיום.

אמפדוקלס

היה מדען ופילוסוף יווני שחי במאה הרביעית לפני הספירה.בין גילוייו:• האור נע במהירות סופית
• כדור הארץ עגול
• הכוח הצנטריפוגלי
• האויר הוא בעל חומר ולא חוסר חומר
• התיאוריה המוקדמת של האבולוציההאמין שהוא אל. כדי להוכיח זאת קפץ לתוך האטנה כשהיה הר געש פעיל, ומת.

סלבדור דאלי

דאלי יצר מספר עצום של יצירות אומנות למינהן , יותר מ-1,500 ציורים בימי חייו, בנוסף לאיורים לספרים, ליתוגרפיות, עיצוב תפאורות ותלבושות לתיאטרון, מספר רב של שרבוטים, עשרות פסלים אשר חלקם נמכרו בסכומים אסטרונומיים של כסף !ועוד לא מעט פרויקטים אחרים, אפילו סרט מצויר עבור וולט דיסני !

היה מפורסם בעבודתו המיוחדת ואישיותו הראוותנית. אוהביו אהבו את משחקי המשמעויות בציורים הסוריאליסטים שלו.הוא האמין שהיה האחוז דיבוק והזמין כומר בשם גבריאל מריה ברארדי לבצע עליו גירוש שדים, ונתן לו פסל של הצלב כמתנת תודה.

שארל השישי "המשוגע"

היה מלך צרפת בסוף המאה הארבע עשרה, ובחלק הראשון של מלכותו היה ידוע כצ'ארלס "האהוב".הוא חשב שהיה זאב עשוי מזכוכית, התרוצץ בטירתו, ילל כזאב, רדף אחרי אנשים, ולא רצה שמישהו יגע בו מחשש שיתרסק.

כריסטיאן השביעי

מלך דנמרק מ 1766 עד 1808 והסיסמא שלו הייתה "תהילה באמצעות אהבת המולדת".הוא אונן כל כך הרבה עד שזה הפריע במילוי תפקידו כמלך.
רופא החצר האמין שהאוננות הכרונית שלו תהפוך אותו לעקר ויעוות את גידולו.

אנדרו ג'ונסון

מוכר ממטבע הדולר של ארצות הברית. גיבור לאומי אמריקאי, נבחר ברוב משמעותי ורצה להיות נציגו של האדם הפשוט.היה בעל טמפרמנט אלים והיה מזמין אנשים לדו קרב באופן קבוע.
מספרם של קרבות הדו קרב שהשתתף בהם תלוי במקור הידיעה. היו לו כל כך הרבה כדורים בגופו שאמרו עליו "שקשקש בהליכתו כמו שקית של גולות".

לורד בירון

היה אחד מהמשוררים הבריטיים הגדולים.
הדמות המובילה בתנועה הרומנטית בחצי הראשון של המאה התשע עשרה. ידוע כאחד המשוררים הבריטים הגדולים, ונשאר פופולארי ובעל השפעה עד היום.הוא אסף קבוצות שיער ערווה של כל אחת ממאהבותיו. שמר אותן מתויקות בבית ההוצאה הפרטי שלו, בו נשמרו כמאה שנה אחרי מותו.

קרדיט ל: Shy Baratz
פוסט מקור

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן