איך לחסוך בהוצאות על קניית בגדים: ריכזנו את כל השיטות הטובות לחיסכון כספי על ביגוד

תוכן עניינים

יצירה ותחזוקה של מלתחת בגדים יכולה להיות עסק לא זול, במיוחד למי שנהנים מאופנה ומקנייה של בגדים. עם זאת, יש בהחלט דרכים לעשות זאת בלי לקרוע את הכיס, והנה מספר טיפים לקנות בגדים בלי לצאת בנזק גדול מדי.

רבים מאיתנו נתקלים בתחושת חוסר האונים הזו מול ארון הבגדים

מחקרים בכל העולם מראים כי רובנו לובשים רק 20% ממה שהארון שלנו מכיל, ואז יוצא שהג’ינס מהתיכון שאולי יבוא יום ויעלה עלינו שוב נשאר מקופל בארון ואת החולצה הזו שקנינו סתם כי היה מבצע. התוצאה- עומס אדיר שמקשה עלינו לבחור מה ללבוש ולראות מה בכלל יש לנו בארון.

מלתחה קטנה ומוצלחת היא כזו שבה כל הפריטים “מתקשרים” אחד עם השני, שכל הפריטים בה עושים לך מצב רוח והם נוחים ויפים בשבילך.

לקנות מה שמתאים יחד
כדי ליצור גיוון מבלי להחזיק יותר מדי בגדים – כדאי לבחור בבגדים שאפשר לשלב אותם לכדי מספר גדול של קומבינציות יפות. היישום הכי קיצוני של העיקרון הזה הוא ארון קפסולה – שבו יש מספר פריטים בודדים וקלאסיים. ארון שמורכב מהמון פריטים שלא עובדים ביחד הוא ארון לא חסכוני, ועדיף להמעיט בפרטים שמגבילים אותנו אחר כך בהרכבת סטים.

כשמדברים על התאמה – יש כמה היבטים שבהם היא יכולה להתבטא:
א. תפקידים – איזון נכון בין חולצות, מכנסיים, שמלות וכו'.
ב. צבעים – קלאסיים ויחסית ניטרליים שעובדים ביחד ועם הכל.
ג. גזרות – כדאי שלא הכל יהיה מורכב מדי, ושתהיה אפשרות לשחק עם מוקד הפוקוס. 

לקנות מה שצריך

אחד המניעים המרכזיים ביותר לקנייה הוא תחושת פיצוי: אנחנו עובדים יותר מדי שעות, משקיעים פחות מדי זמן בעצמנו או במשפחה
ולכן מגיע לנו פיצוי.

היכרות עם הרגלי הצריכה שלנו יכולה לסייע לנו לקנות את מה שאנחנו באמת צריכים .יש 3 דפוסי קנייה נפוצים:

  • קנייה מתוכננת היא קנייה שבמסגרתה אנו יוצאים לקניות עם מטרה ממוקדת על מנת לפתור צורך קיים. זהו סוג הקנייה הטוב ביותר עבורנו, כיוון שהוא משאיר אותנו ממוקדים
  • קנייה לא מתוכננת קנייה זו מתרחשת מבלי שהגדרנו אותה מראש כיעד, היא מיושמת כאשר אנו נזכרים בדבר מה שחשבנו לקנות, או כאשר אנו נתקלים במבצע שנראה משתלם מכדי לא לקנות אותו.
  • קנייה רגשית (הפופולרית ביותר). כאשר אנו עצובים, מאושרים, משועממים או מתוסכלים, קשה להימנע מרכישה כזו כיוון שהרגש גובר על ההיגיון, והסיכוי לרכישה מופרזת גובר.
     

בהמשך לנקודה הקודמת – כדי ליצור שגרת קניות בגדים חסכונית, כדאי לשים לב מה באמת חסר לנו בארון כדי להרכיב לוקים, ולא לקנות עוד ועוד ממה שכבר יש. הרבה פעמים הארון מלא וההרגשה היא עדיין שאין מה ללבוש – חסר לנו משהו מסויים שיחבר הכל יחד או ישלים לנו תפקיד חיוני, ואז כשנצא לקניות – נרצה למצוא אותו בדיוק ולסגור את הפינה הזו, בלי לבזבז יותר מדי כסף על דברים אחרים שכבר יש בארון.
מומלץ לקנות לפי  רשימת מכולת- רק מה  שצריך. הרשימה הזו צריכה להיות מדויקת עד לרמה של הרכב הבד שרצינו.  ולהכניס פריט חדש רק לאחר שהוצאנו אחד שכבר לא בשימוש.
מצאו את הסגנון האישי שלכם– ככל שמתבגרים אנו מכירים את עצמינו ואת גופינו טוב יותר וכך גם את הצבעים והגזרות שמחמיאות לנו. מצאו את הסגנון האישי שלכם, כזה שמשקף אתכם ומתאים לאורח החיים שלכם

צריכה ללא גבולות רק מורידה את רמת החיים שלנו ואת רמות האושר שלנו. לכן, לפני שאנחנו נכנסים שוב לקניון  עלינו לשאול את עצמנו מה המחיר שאנו עתידים לשלם, ולבחון אם אנו מוכנים לשלם אותו.

 קנייה רגשית מסייעת לנו להמיר רגש שלילי בחיובי, אך היא גם מגדילה את המינוס.

לקנות במבצעים
קנייה במבצעים היא בגדר יכולת ייחודית שיחידות ויחידי סגולה מחזיקים בה. חנויות בגדים משתדלות להיות יחסית דיסקרטיות לגבי מועדי המבצעים שלהן, אבל עדיין – מספר עונות מבצעים שחוזרות על עצמן וניתנות לחיזוי: מבצעי סוף עונה, מבצעים לקראת חגים, ימי מבצע בין-לאומיים וכו'. אם הקנייה היא לא דחופה, הרבה פעמים שווה לחכות למועדים האלה, ולפעמים ההנחות הן משמעותיות ומקלות.

לקנות עמיד ולשמור יפה

לפעמים הפיתוי לקנות בגדים זולים הוא חזק, אבל כדאי לזכור – בדרך כלל בגדים זולים עשויים מבדים לא עמידים, ויכולים תוך זמן קצר להיפרם, להיקרע, לדהות וכו'. דווקא קנייה של בגדים שהם קצת יותר יקרים, אבל עשויים מחומרים יותר איכותיים ותפורים בצורה יותר מוקפדת – היא יותר חסכונית כי הם כנראה יחזיקו ליותר זמן וידרשו קנייה מועטה יותר בעתיד. יש גם דרכים לשמור יותר טוב על בגדים שכבר קנינו – לכבס בטמפרטורות נמוכות, לייבש בתלייה (לא בשמש ישירה) להסיר כתמים בסבלנות ועם חומרים מתאימים, לתקן בתפירה קרעים קטנים וכו'. 

לסיכום

קניית בגדים לא חייבת להיות מרוששת, ויש דרכים רבות להפוך אותה ליותר חסכונית וידידותית לחשבון הבנק. הנקודות העיקריות סובבות סביב: מה לקנות, מתי לקנות, ואיך לשמור על מה שקנינו.

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן