איך להוריד את עודפי השומן מהבטן?

תוכן עניינים

הקיץ כבר ממש פה והחום הבלתי נסבל הזה גורם לנו לרצות להיות במזגן או בים. כן אין ספק כי מזג האוויר הזה מתאים מאוד לרחצה בים וכאשר אנחנו מגיעים אל החוף ומתפשטים, לעיתים ישנה מבוכה קלה שגורמת לנו לרצות לדעת איך להוריד את הבטן ומהר מאוד!

לפני שמתחילים בכתבה הנהדרת הזאת שתעזור לכם לדעת כיצד ניתן להוריד את הבטן בקלות יחסית, אני רק רוצה להדגיש שאני לא תזונאי כך שאם אתם צריכים הכוונה מדיאטן מוסמך – מוטב כי תפנו לעזרה מקצועית.

למה חשוב לנו לדעת איך להוריד את הבטן

רובנו רוצים להוריד את הבטן מתוך סיבות אסתטיות ומכיוון שהיא פשוט מפריעה לנו ברמה הוויזואלית. זאת יכולה להיות למשל הופעה בלי חולצה בברכיה או בים, או למשל אותה תחושת אכזבה כאשר אנחנו מעוניינים לקנות בגדים ושום דבר לא מוצא חן בעינינו. יחד עם זאת, לעיתים יש סיבות נוספות ולמשל רצון לרדת במשקל מתוך מטרה מסוימת כגון רצון להיות קלים יותר כאשר משתתפים בענף ספורט כזה או אחר. לדוגמא, רצים במרתונים יעדיפו להיות קלים ככל הניתן בכדי שהריצה שלהם תהיה אפקטיבית וטובה יותר. 

דוגמא נוספת היא סיווג לקטגוריות ולמשל בענף כמו ג'ודו ובו מתמודדים לפי משקלים לקטגוריה. כך או כך, ישנן סיבות לא מעטות שיגרמו להו לרצות להוריד את הבטן.

האם הבטן שלנו מפריעה רק בהיבט הוויזואלי

לעיתים מעבר להיבט הוויזואלי עלולה להיות גם סיבה בריאותית שתצריך מאיתנו לדעת איך להוריד את הבטן וכמה שיותר מהר. בעוד בחלק מסוים מהמקרים בטן קטנה לא מהווה בעיה בריאותית, בחלק אחר, שומן ויסרלי עלול לחייב אותנו לבצע פעולות מנע ולעשות דיאטה. שומן ויסרלי הוא אותו שומן בטני המקושר למגוון בעיות מטבוליות שעלולות לסכן אותנו ולכן, בדרך כלל מומלצות דיאטה ופעילות גופנית שדרכי פעולה והתמודדות.

כמה טיפים טובים מאוד שיעזרו לך לדעת איך להוריד את הבטן

הנה מספר טיפים מעולים לכל מי שרוצה להוריד את הבטן כמה שיותר מהר ודי בקלות.

  1. הקפדה על תפריט תזונה שמתאים לירידה במשקל. ירידה במשקל או דיאטה היא פונקציה של הוצאה קלורית. בכדי לרדת במשקל אנחנו צריכים להוציא או לבזבז יותר קלוריות ממה שאנחנו מכניסים. 
  2. הקפדה על פעילות גופנית שתתרום להגדלת ההוצאה הקלורית, לבנית מסת שריר, לשימור ולפיתוח הכושר האירובי ולהפחתת מדדים שונים כמו שומן בדם וערכי סוכר גבוהים. כמו כן, פעילות גופנית עשויה לתרום לעוד אלמנטים כמו עליה באיכות החיים, הפחתת סטרס ועוד תועלות רבות ומגוונות.
  3. הגדלת הפעילות היומית הלא יזומה והפחתת יושבנות. הכוונה היא למשל להיות פעילים יותר בחיי היומיום. למשל לצאת ליותר הליכות עם הכלב, לצאת לרקוד, לטייל בטבע, ליהנות מחוגים, להשתמש פחות במעלית ופחות ברכב, לקום יותר במהלך יום העבודה, ולסגל אורח חיים אקטיבי ופעיל ככל הניתן.

דגשים חשובים שכדאי בנוסף להתייחס גם אליהם

לסיכום, איך להוריד את הבטן זה חשוב מאוד אך לסגל לעצמנו אורח חיים בריא ופעיל – זה לא פחות חשוב. למעשה כדאי שננהל אורח חיים בריא כדרך שגרה וסביר להניח שחלק גדול מהסדרים יקרו מעצמם וללא התערבות מיוחדת. יחד עם זאת, חשוב לא להיות שאננים ותמיד לזכור להיבדק תקופתית ולוודא כי אין בעיות נוספות המצריכות התערבות. 

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן