שהחורף לא יעצור אתכם : יש בגדי ספורט גם לחורף

תוכן עניינים

לפעמים נדמה שכל בגדי הספורט הם כאלה שמתאימים לקיץ: בגדים קצרים, דקים, ומנדפים – זה לא סוג הבגדים שבדרך כלל היינו בוחרים ללבוש בחורף. עם זאת, חשוב לספורטאים ביננו לזכור שמראה עיניים יכול להטעות, ולמעשה – קיימים בשוק בגדי ספורט שמתאימים מאוד לחורף. כשנחפש אותם – נרצה לשים לב למספר היבטים רלוונטיים.

בגדי הספורט המתאימים לחורף 

מכנסי ריצה

ההתפתחות הטכנולוגית בתחום הטקסטיל עשתה פלאים לקטוגרית לבוש הספורט בכלל, ולחורף בפרט. כיום אפשר למצוא בדים רכים, גמישים, מבודדי חום ועם זאת מנדפי זיעה – בדיוק מה שהיינו רוצים ללבוש בזמן פעילות ספורטיבית. מכנסי ריצה מסוג טייץ שעשוי מבדים תרמיים יכולים להיות פיתרון מעולה. קיימים דגמים בשוק שבהם אזור היריכיים, שהוא קרוב יותר לליבת הגוף ולכן הטמפרטורה שלו משפיעה מאוד על ההרגשה הכללית – מרופדים מבפנים בפליז, מה שהופך אותם לנעימים ומחממים במיוחד. בזמן הקנייה – חשוב לוודא שהתוספות המחממות והתכונות התרמיות של המכנסיים לא מגבילים את התנועה בו. 

ספורטאים תמיד מחפשים את הסוג הנכון של בגדי ספורט חורף. זוג מכנסי הריצה הנכון הוא לא רק נוח אלא גם פונקציונלי. חשוב שהם יהיו עמידים ויספקו חום מבלי להיות מגושמים מדי.

מעצבים עבדו קשה כדי לפתח תכונות חדשות שישמרו על חום ספורטאים במזג האוויר הקר. אחת התכונות הללו היא רצועת מותן בהתאמה צורה שתשמור על הקור בחוץ ועדיין תאפשר ניידות ונוחות.

יישנם סוגים רבים ושונים של מכנסי ריצה קצרים בשוק, אבל לכולם יש דבר אחד במשותף – הם נועדו להפוך את ריצת החורף למהנה יותר על ידי שמירה על חום, יובש ונוחות תוך שהם לא מגבילים תנועה או תחושת גבשושיות.

חולצות ריצה

חולצות ריצה לחורף עשויים בדרך כלל מבד עבה יותר אשר עוזר לרץ להישאר חם בזמן שהם פועלים.

והם מגיעים במגוון עיצובים וצבעים שונים כדי להפוך אותם לאטרקטיביים יותר. זו אחת הסיבות מדוע רצים קונים לרוב חולצות מסוג זה, כי זה גורם להם להרגיש טוב יותר עם עצמם כשהם מתאמנים

בדומה למכנסיים – גם חולצות ריצה יכולות להיות עשויות מבדים מבודדי חום ששומרים על איזור הטורסו מחומם, ועם זאת מאוורר ובעל יכולת תנועה רחבה. בדרך כלל הריפוד העיקרי יתמקד באיזור ליבת הגוף ופחות בשרוולים, אבל קיימים כמובן כאלה וכאלה, ואפשר לבחור לפי העדפה. בקטגורית החולצות כנראה תרצו לבחור כזו שעשויה מבד חוסם רוח, במיוחד מקדימה (האיזור שבתנועה קדימה הרוח פוגעת בו). יעמדו לרשותכם גם אפשרויות משולבות פליס, או משולבות צמר – שמתאימים לטמפרטורות נמוכות במיוחד. אם אתם מתכננים להימצא בגשם בזמן הפעילות – דעו שיש בשוק חולצות דוחות מים מבחוץ, שיודעות לנדף לחות מבפנים (אבל נרחיב על העניין הזה בסעיף הבא).

מעילים וג'קטים ספורטיבים

החורף הוא תקופה בשנה שבה האוויר קר ויבש. מה שאומר שאתם צריכים ללבוש בגדי ספורט על מנת להתחמם. אתם יכולים ללבוש בגדי ספורט גם בחורף אם ברצונכם להישאר פעילים, אבל חשוב להתלבש בהתאם למזג האוויר.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי לבישת ז'קט ספורט חורף. מעילים אלה מעוצבים עם חומרים שישמרו על חום הגוף שלכם מלברוח כאשר אתם נמצאים בסביבה קרה.

כאשר קר מאוד, ובמיוחד בתחילת האימון כשהגוף עדיין לא מחומם ולא רגיל לסביבה הקרה – כדאי לשקול שכבה נוספת של הגנה מקור. מעיל או ג'קט רגילים הם כבדים, חונקים ולא מתאימים לפעילות ספוטרטיבית. הבשורה המשמחת היא שמעילי רוח, ריצה וטיולים הם שונית בתכלית מאותם מעילים ארכאיים, ועשויים מחומרים חדשניים ומיוחדים ששומרים על הגוף מפני מזג האוויר, אך מאפשרים לו לנוע, לנשום, לנדף זיעה וכו'. בבחירת מעיל כדאי לשים לב שהוא קל, ולא מכביד על הריצה, ולא מחצם את הגוף יתר על המידה.  בנוסף, בגלל שפעמים רבות מתאמנים מעדיפים להוריד את המעיל כשאר טמפרטורת הגף שלהם עולה – ייתרון משמעותי של מעיל הוא קומפקטיות, וישנם כאלה שאפשר לקפל ולדחוס לתוך כיס קטנטן.

נעלי ריצה

כל בגדי הספורט ישפיעו על איכות האימון ועל הבריאות שלכם במידה מסוימת אבל לנעלי ספורט יש את החשיבות הגדולה ביותר מבחינת נוחות, בריאות פיזית וביצועים – ככה נעליים גם צריכות להיות מותאמות לחורף. נעלי הריצה צריכות להיות מאוורות אבל גם מחממות, בעלי אחיזה טובה למשטחים חלקים ועשויות מחומר המתייבש יחסית מהר.

נעלי ספורט נוחות יותר ללבישה בתקופת החורף מכיוון שהן קלות יותר ובעלות פחות חומר. למרות שהם לא חמים כמו בגדי חורף, אפשר ללבוש אותם עם כמה גרביים או מדרסים.

נעלי ריצה הן הבחירה הטובה ביותר עבור ספורטאים מכיוון שהן מספקות אחיזה טובה יותר על משטחים חלקים ובעלות פרופיל נמוך מה שהופך אותן לעמידות יותר.

בשנים האחרונות אנחנו רואים מבחר כל כך גדול בנעלי הספורט שכבר קשה להחליט איזה כדאי לקנות, לכן אנחנו רוצים להמליץ לכם על נעלי ספורט בווישוז – החברה יבואנית של מותג נעלי הספורט והריצה הטובות ביותר בשוק, Hoka.

לסיכום

השוק מציע כיום בגדי אימון מעולים לחורף, שעשויים מחומרים חדשניים ומתוחכמים שיודעים לחמם את הגוף, ובו זמנית לנדף זיעה, לאפשר תנועה חופשית, להיות קומפקטיים וקלילים, וכיו"ב. אם אתם מתאמנים בחורף ורוצים לשמור על הגוף שלכם מפני מזג האוויר – קיימות אינספור אפשרויות שיתאימו לכם.

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן