מי יכול לקבל אישור עבודה בגובה?

תוכן עניינים

מה זה אישור עבודה בגובה?

אישור עבודה בגובה הוא מסמך שניתן על ידי רשות מוסמכת, הרשות המוסמכת היא המעסיק, האחראי לבטיחות במקום עבודתם או נציג מוסמך. אישור זה מאפשר למחזיק לעבוד בגובה. לרוב, מדובר בעובדי בניין ותחזוקה אשר נדרשים לעבוד בבניינים רבי קומות.

אישורי עבודה בגובה נדרשים לביצוע פעילויות מסוימות במקומות מסוימים. זה כולל עבודה על או ליד גג, פיגומים או מבנים מוגבהים אחרים. ההיתר נדרש גם לביצוע סוגים מסוימים של פעילויות במרחבים סגורים כמו מכרות ומנהרות ולאנשים העובדים באזורי סיכון גבוהים כמו מפעלים כימיים, תחנות כוח ובתי זיקוק לנפט.

אישורי עבודה אלו מאפשרים רק למי שעבר הכשרה בתחומים ספציפיים לבצע משימות מסוימות. הסיבה לכך היא שעבודה בגובה עלולה להיות מסוכנת אם לא מתבצעת כהלכה.

הזכאים לאישור עבודה בגובה

עבודה בגובה היא סיכון בטיחותי, ואם אתם הולכים לעבוד בגובה, תצטרכו אישור.

העובד הזקוק להיתר צריך להיות מסוגל לספק הוכחה לכישוריו ולניסיונו. הם גם צריכים להראות שיש להם את הציוד המתאים לעבודה שלהם.

הגורמים החשובים ביותר בקביעה האם עובד יכול להגיש בקשה להיתר לעבוד בגובה הוא יכולתו הפיזית לעשות זאת ואופי העבודה שהוא מבצע.

אם אינכם בטוחים האם אתם זכאים להיתר עבודה בגובה או לא, עדיף שתבקשו ממעסיקכם הבהרות לפני שתתחילו בכל פעילות הכרוכה בגובה.

עבודות שבהן צריך לקבל אישור עבודה בגובה

אישור עבודה בגובה נדרש בעבודות רבות, שכן הם דורשים מהעובדים לעבוד בגובה מסוים ומעלה. 

מקצועות אלה כוללים:

– פועלי בניין

– חשמלאים

– מהנדסים וטכנאים

– מנהלי עבודה, מפקחים ומנהלי עבודה בגובה

– עובדי תחזוקה

– אנשי תפעול

– מפעילי מנופים

אישורי עבודה בגובה נדרשים רק עבור סוגים מסוימים של תעשיות ותפקידי עבודה. אין אישור מסוג אחד החל על כל הענפים ומתאים לכולם.

מהי החשיבות של אישור עבודה בגובה?

אישורי עבודה בגובה מבטיחים שלעובדים יהיו הידע והכישורים הדרושים לביצוע תפקידם בבטחה.

החשיבות של היתר זה היא בעובדה שהוא יכול להפחית את הסיכון לפציעות ולהרוגים, ולעזור לאנשים לבצע את עבודתם בצורה יעילה יותר.

view from the height of the Car heavy crane that stands open in the Parking lot and ready to work

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

ציוד הגנה אישי

בטיחות העובד מתחילה בציוד מגן אישי נכון

בטיחות ושמירה על בריאות העובד הם דברים קריטיים בכל מקום עבודה. עבודה בסביבה מסוכנת או בתנאים קשים עלולה לחשוף את העובד לפגיעות ותאונות אם אין ננקטים אמצעי זהירות והגנה נאותים. ציוד מגן אישי הוא אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר להגן על העובד מפני סיכונים כאלה. ציוד כגון קסדות מגן, כפפות, נעליים וביגוד מתאימים, משקפי מגן ועוד – כל אלה יכולים להציל חיים ולמנוע פציעות קשות בעבודה. במאמר זה נסקור את סוגי ציוד ההגנה האישי הנפוץ והחיוני להגנה מרבית על בטיחות ובריאות העובד במגוון סביבות ותנאי עבודה.

קרא עוד »
דילוג לתוכן