מחפשים עבודה כבכירים? כך תמצאו משרה שמתאימה לכם

תוכן עניינים

חיפוש עבודה כבכירים עשוי להיות תהליך מאתגר ומרגש כאחד. יחד עם זאת, עם הגישה והאסטרטגיה הנכונות ניתן להגדיל את הסיכויים למציאת העבודה המתאימה ביותר לכישורים שלכם. אלו מספר טיפים שיכולים לסייע לכם בחיפוש אחר המשרה הבכירה הבאה שלכם. 

דרושים בכירים – לכבוש את היעד הבא בקריירה שלך

לאחר שנים של רכישת ניסיון כעובדים מן המניין, היעד הבא שלכם הוא תפקיד עם רמה גבוהה של אחריות והשפעה בחברה. בין אם מדובר בחברה בה צמחתם או בחיפוש אחר חברה חדשה להדגים בה את הכישורים שרכשתם לאורך השנים, אין ספק כי מדובר בשלב חדש ומרגש בחיים, המהווה נקודת מפנה של ממש. 

כדי לעשות את המעבר החלק והטוב ביותר למשרה הבכירה שתמיד רציתם, חשוב שתהיה לכם הבנה ברורה של הכישורים, הניסיון והפוטנציאל שלכם. לצד זה, זה בדיוק השלב להבין מה אתם מחפשים בעבודה שהיה חסר לכם עד כה ולתרגם אותם למאפייני העבודה הרצויה. בעזרת מחקר קפדני, נטוורקינג מתאים ועוד כמה טיפים שיש לנו בשבילכם, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם למצוא את התפקיד הניהולי המתאים ביותר למטרות ולשאיפות הקריירה שלכם.

להשקיע בנטוורקינג

אחת הדרכים היעילות ביותר למצוא הזדמנויות עבודה חדשות היא באמצעות נטוורקינג איכותי. אם אתם מחפשים אחר משרה בכירה כעת, כנראה שכבר פיתחתם רשת קשרים מקצועית ענפה יותר או פחות, שתוכל לסייע לכם לכבוש את הצעד הראשון ולפתוח דלת חדשה. לכן, אין צורך או טעם לחשש מהפעלת קשרים ולבקש עזרה. הרשת המקצועית שלכם מבינה ומכירה את השינויים שבשוק העבודה ויכולה לספק לכם תובנות וקצה חוט על משרות פנויות שטרם פורסמו, להפנות אתכם ישירות להזדמנות הבאה, או לסייע לכם לחדד את הכישורים הנדרשים ליעד הבא שלכם. 

רכישת מיומנויות ניהוליות

להבדיל מלהיות עובדים מן המניין האמונים על תחום הפעילות הספציפי שלהם, משרה בכירה דורשת יכולות אנושיות ומקצועיות נוספות. לכן, רכישת מיומנויות ניהוליות היא משימה קריטית לכל מי ששואף להתקבל לתפקיד בכיר בחברה בה הוא מועסק, או בחברה אחרת. היכולת להוביל, לנהל ולהניע ביעילות צוותים במקום העבודה, היא אחת מדרישות הסף לאיוש משרה בכירה בשוק עבודה תחרותי כל כך.

מיומנויות ניהוליות איכותיות עוזרות לעובדים בחברה לפתח הבנה מעמיקה וברורה של מטרות הארגון ולהבין כיצד ניתן להתייעל וליצור סביבת עבודה חיובית ותומכת הישגים. בנוסף לכך, מיומנויות ניהוליות קשורות ביכולת לקדם פתרון קונפליקטים שונים במקום העבודה, לאזן בין צרכי העובדים ודרישות החברה ועוד. אם אין לכם ניסיון תעסוקתי כמנהלים בכירים והינכם מעוניינים במשרה כזו, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע מתאימים או להסתייע בקורסים ייעודיים המקנים מיומנויות אלו גם ללא ניסיון מקצועי. אז גם אם מנהיגות מעולם לא הייתה התכונה החזקה ביותר שלכם, יש כמה דרכים בהן ניתן לפתח את הכישורים האלו ולהתאים את עצמכם למשרה שרציתם.

עדכון קורות החיים

ביציאה למסע חדש, מומלץ לעדכן את קורות החיים בכל הפלטפורמות המתאימות – החל מהמסמך הכתוב ועד פרופיל הלינקדאין. כעת, עליה לשקף את הכישורים שצברת במשרה האחרונה באופן מתומצת שיעיד על המוכנות והבשלות לשלב הבא, ושיתאימו לקטגוריית "דרושים בכירים". בשלב זה, מומלץ לשקול לשכור עזרה מקצועית בכתיבה ועריכה של קורות החיים. אחרי הכל, כאשר פונים למודעת דרושים בכירים, חשוב להציג את החזות המלוטשת והמקצועית המתאימה ביותר לתחום שלך. 

מחקר וזיהוי של חברות מתאימות

בחיפוש אחר מודעות דרושים בכירים כנראה שתיתקלו בלא מעט כאלה, במיוחד בשנתיים האחרונות, לאור השינויים המשמעותיים ששוק העבודה חווה וממשיך לחוות. אולם, לא כל מודעת דרושים בכירים אכן מתאימה לכם, גם אם מדובר בתחום ההתמחות שלכם. לכן, מומלץ לערוך מראש מחקר אישי ולהבין מהו סוג המשרה שאתם מחפשים, אשר מתיישרת עם הכישורים והצרכים שלכם בשלב זה בחיים. ההכנה הזו לא רק תסייע לכם בהבנה טובה יותר של תרבות ההעסקה של החברות שבדקתם, אלא גם תסייע לכם להתכונן טוב יותר ולהפגין ידע ומוטיבציה בשלב הגשת המועמדות וריאיון העבודה.

הסתייעות בחברות גיוס עובדים

כאשר אתם מחפשים אחר משרת דרושים בכירים, מגייסים יכולים להיות משאב מצוין עבורכם, במיוחד כמנהלים ובכירים בעלי ניסיון מקצועי משמעותי. לחברות גיוס והשמה גישה למגוון רחב במיוחד של משרות פנויות כמעט בכל תחום והגדרת תפקיד. הן יכולות לספק לכם הדרכה ותמיכה משמעותית לאורך תהליך חיפוש העבודה. כדי לוודא שההתאמה הטובה ביותר תגיע, מומלץ לבחור בחברת השמה וגיוס עובדים המתמחה בתעשייה הרלוונטית לך. 

הגשת מועמדות למשרות

לאחר שלב התחקיר האישי שלכם וזיהוי החברות המתאימות, מגיע שלב הגשת המועמדות למשרה הבכירה. הצטיידות בהמלצות ובמסמך קורות חיים מעודכן והולם למשרה הספציפית הם הכלים המשמעותיים ביותר בשלב זה. הגשת מעומדות יכולה להיות תעסוקה שתמלא את הלו"ז שלכם למשך תקופה לא ידועה. לכן, מומלץ להתכונן מראש ולהקדיש חלק ניכר מהיום שלכם, ללא הפרעות, לחיפוש אחר המשרה הבאה. 

להשקיע במכתב פתיחה 

במקביל להגשת קורות החיים, מומלץ לנסח מכתב פתיחה. מכתב זה נועד להעניק לאנשי משאבי האנוש או המעסיק הפוטנציאלי שלך, סקירה ממעוף הציפור של מערך המיומנויות שלכם, השאיפות והחזון המקצועי. חשוב לזכור, מגייס ממוצע (או מעסיק ישיר) יעבור על פני עשרות ואף מאות מסמכי קורות חיים. רוב הסיכויים שעל לא מעט מהם יעבור ברפרוף, מכתב הפתיחה הוא כלי מצוין כדי להבטיח שתתבלטו מעל כולם.

הכנה ממוקדת לראיונות עבודה

כעת, מומלץ ואף רצוי לתרגל ולהשחיז את שריר הראיונות שכנראה כבר הנחתם מאחור. גם אם עברו שנים או רק מספר חודשים מאז ראיון העבודה האחרון שלכם, חשוב להתכונן לראיון המיועד למשרה בכירה בהתאם לכך. היכולת לספר על עצמכם ועל היעדים שלכם באופן שמתיישב בצורה הטובה ביותר עם ראיונות למשרות בכירות יכול לקדם אתכם באופן משמעותי אל עבר היעד שלכם. 

ועכשיו – לקחת את ההכנה צעד אחד קדימה

כאשר מציעים לכם ראיון, מומלץ לקחת את הזמן ולהתכונן אליו, גם מעבר לאנקדוטות האישיות והמקצועיות שהתאמנתם עליהם בסעיף הקודם. אלו שלושה טיפים נוספים שיסייעו לכם להרשים בראיון העבודה:

  • עריכת מחקר ממוקד על החברה, ההיסטוריה, מהותה וערכיה.
  • הבנה מעמיקה של דרישות התפקיד וזיהוי המגבלות בטרם עת, עליהן תישאלו בראיון.
  • התאימו את המלתחה הפרטית שלכם למשרת דרושים בכירים, שתהלום אתכם בכל מובן.

לנהל משא ומתן כמו בכירים

ניהול משא ומתן מתבצע בשלב קריטי בתהליך איוש המשרה. כאשר אתם עונים על מודעת דרושים בכירים, הרעיונות שלכם לגבי השכר המתאים כבר יחסית מגובשים. כחלק מהמחקר שערכתם כהכנה לראיון, מומלץ להבין גם מהו השכר הממוצע ביחס למשרה הבכירה המוצעת ובה אתם מעוניינים. ההכרות שלכם עם הכישורים והיכולות שלכם והאפשרות לתרום לחברה בה אתם מעוניינים יכולים לבוא כקלף משמעותי במשא ומתן על תנאי השכר, ההטבות ועוד. מומלץ להכיר בכישורים שלכם ולדבר עליהם בביטחון ואף לבקש שכר גבוהה יותר, אך חשוב להיות מציאותיים בנוגע לכך.

כאשר אתם מחפשים במדור דרושים בכירים, מומלץ לגבש אסטרטגיה נכונה ומתאימה לשלב זה. כך, יתאפשר לכם לקבל את כרטיס הכניסה שקיוויתם לו בעולם המנהלים הבכירים. לכן, כל שלב בתהליך זה חשוב בפני עצמו ומומלץ להקדיש לו את תשומת הלב הראויה ובכך לשפר את סיכוייכם לקבל את משרת החלומות שלכם. אז למה אתם מחכים? 

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

ציוד הגנה אישי

בטיחות העובד מתחילה בציוד מגן אישי נכון

בטיחות ושמירה על בריאות העובד הם דברים קריטיים בכל מקום עבודה. עבודה בסביבה מסוכנת או בתנאים קשים עלולה לחשוף את העובד לפגיעות ותאונות אם אין ננקטים אמצעי זהירות והגנה נאותים. ציוד מגן אישי הוא אחת הדרכים הטובות והיעילות ביותר להגן על העובד מפני סיכונים כאלה. ציוד כגון קסדות מגן, כפפות, נעליים וביגוד מתאימים, משקפי מגן ועוד – כל אלה יכולים להציל חיים ולמנוע פציעות קשות בעבודה. במאמר זה נסקור את סוגי ציוד ההגנה האישי הנפוץ והחיוני להגנה מרבית על בטיחות ובריאות העובד במגוון סביבות ותנאי עבודה.

קרא עוד »
דילוג לתוכן