מהם היתרונות טיפול PRP ?

תוכן עניינים

מה היתרונות של טיפול PRP ?

טיפול PRP הינו טיפול מתקדם וחדשני בעולם הרפואה האסתטית. בשנים האחרונות, טיפול זה הפך לנפיץ ברחבי העולם והפך לטיפול ידוע ומוכר בקרב נשים וגברים אשר סובלים מנשירת שיער . אז מהם יתרונות טיפול זה ומדוע הוא מומלץ?

טיפול PRP כולל הזרקת פלסמה אשר עשירה בטסיות דם, אל הקרקפת או עור הפנים. טסיות הדם שבגופינו מכילות חלבונים אשר מכונים גורמי גדילה. חלק מחלבונים אלו אחראים על טיפול בהתחדשות תאים על גבי העור וחידוש שיער. טיפול PRP הינו נפוץ במיוחד לאחר השתלת שיער וגם לפני השתלת שיער. טיפול PRP תורם למראה שיער עבה, צפוף ובריא יותר. אז איך טיפול זה מתבצע?

אופן הטיפול

ראשית, יש להפיק את טסיות הדם הייעודיות לטיפול. טסיות הדם מופקות באמצעות הדם של המטופל עצמו. לכן תחילה, נלקח דם מהמטופל שזה נלקח אל המעבדה שבה מפיקים ממנו את טסיות הדם. לאחר הפקת הטסיות, אלו מוזרקות לאזור הרצוי. במקרה של נשירת שיער, ההזרקה תהיה לאזור הקרקפת.

למה דווקא טיפול PRP?

כמו שנאמר לעיל, טסות הדם מכילות חלבונים שנקראים גורמי גדילה. חלבונים אלו מופרשים באופן טבעי בכדי לרפא פציעות בגוף. בעת מגע טסיות הדם ברקמה פצועה, מתחיל תהליך של הפרשת חלבונים לאזור מה שגורם לצמיחה של כלי דם באזור. כלומר, נעשה חידוש והיווצרות רקמות חדשות. ההבדל בין טיפול הPRP לבין התהליך הטבעי הוא קיום המגע והצתת התהליך באופן יזום. מלבד זאת, מדובר בחומר טבעי שהגוף שלנו מפיק כדי לחדש תאים ורקמות. 

למי מתאים הטיפול?

טיפול הPRP מתאים לגברים או נשים, בכל הגילאים, אשר סובלים מהתקרחות בשלבים מוקדמים. עם זאת, יש לבצע אבחון מקיף לפני הטיפול אשר כולל בדיקות דם כלליות, אבחון הקרקפת, התייעצות עם רופא מומחה ועוד. זאת בגלל שישנם מקרים רפואיים זמניים והפיכים אשר טיפול PRP לא יהיה רלוונטי עבורם. 

לסיכום, טיפול PRP נחשב לתהליך בטוח ויעיל לטיפול בנשירת שיער. עם זאת, כמו כל הליך רפואי, טיפול זה דורש אישור רפואי שניתן על ידי אבחון ייעודי.

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן