מהם החומרים המשמשים בהדפסת תלת מימד?

תוכן עניינים

החומרים המשמשים להדפסת תלת מימד מגוונים כמעט כמו טווח המוצרים שנוכל לייצר באמצעות הטכניקה החדשנית. כדי להפיק את המרב מהפרויקטים שלך, הכול מתחיל בבחירת החומרים המתאימים ביותר. כאן, נסקור כמה מהחומרים ביותר להדפסת תלת מימד. כאן נרכז כל מה שצריך לדעת כדי לבחור את החומר האידיאלי לפרויקט הבא שלך ולשפר את איכות התוצרים. 

פולימרים

כיום קיים טווח רחב של סלילים העשויים מחומרים תרמופלסטיים חדשניים המאפשרים ייצור גמיש, במגוון צבעים ובעלויות משתלמות יחסית. ניתן לרכוש פילמנט מבוסס משי, עמילן תירס וממגוון מקורות נוספים וליהנות מטווח אפשרויות נרחב. מדגמים פונקציונליים כמו כלים או רכיבי מכונה ועד לפריטים כיפיים כמו בובות, כלי משחק ופריטי אספנות, לכל פריט קיימים פילמנטים אידיאליים. 

PLA 

מדובר בחביב הקהל כשזה מגיע לחומרי הדפסה תלת מימדית. הוא זמין במחיר נוח והחשוב ביותר – הוא מתכלה ביולוגית וממקורות צמחיים. מדובר בחומר קל מאוד להדפסה שכן טמפרטורת ההמסה שלו נמוכה מאוד. הוא אינו מפיץ ריח, קל מאוד לשימוש ומגיע במגוון רחב מאוד של צבעים – אפילו זוהרים בחושך!

ABS 

חומר הגלם ממנו מיוצרות לבני הלגו כובש היום את עולם ההדפסה התלת מימדית. פולימר זה, המבוסס נפט, הוא אידיאלי לפריטים הדורשים יותר עמידות כמו קסדות אופניים, כיסויי טלפון או רכיבים החשופים לחום ולשחיקה. 

 PETG 

הבחירה האידיאלית להדפסת חפצים שצריכים להיות יציבים, בעלי משטח חלק וללא פוטנציאל לעיוות והתכווצות. הם עמידים ביותר למזג האוויר ומתאימים לשימוש עבור פריטים לסביבות חוץ.

חומרי גלם מבוססי שרף

להבדיל מהפילמנטים המומסים ומוזרקים אל המודל. חומרים מבוססי שרף (או פוטופולימרים) מגיעים בצורת נוזל המתמצק בעת חשיפה לאור אולטרה סגול. כל שכבה מתמצקת על פני הפריט שלנו בתהליך החוזר שוב ושוב עד להפקת הצורה המתבקשת. 

חומרים אלו מהווים בחירה מצוינת לייצור פריטים פונקציונליים ובעיקר לייצור חלקים גדולים במהירות תוך שמירה על רמת פירוט גבוהה. הם עמידים מאוד בפני חום ושחיקה ומשמשים כיום כפתרון פופולרי בתעשייה ליצירת תבניות יציקה ואבות טיפוס. עם זאת, מדובר בפתרון יחסית יקר לעומת הפילמנטים.

בסופו של יום, הצרכים והתקציב שלך הם אלו שיסייעו לך לקבל את הבחירה המושכלת ביותר.

Students using a 3D printer

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן