לימודי תכנות

תוכן עניינים

לימודי תכנות הוא מונח המשמש בדרך כלל להתייחסות למדעי המחשב והנדסת מחשבים, אך עם זאת – כיום ישנם לא מעט מקצועות לימוד והכשרות  אל-אקדמיים המאפשרים לימודים איכותיים וכניסה לתחום. בתחום התכנות העוסק בבניית יישומים ותוכניות. 

תכנות הוא תהליך של עיצוב, יישום, בדיקה והנדסה מחדש של תוכנות או חומרה לשימוש במחשבים או בהתקנים אחרים. המונח יכול להתייחס גם לפעילות של פתרון בעיות במשמעת זו, מקצוע הפקת התוכנה או המוצר הסופי עצמו. 

עבודת התכנות עצמה נעשית באמצעות שימוש בשפת תכנות מתאימה, שנבחרת בתיאום מראש לפרופיל התוכנית שתוכננה ובהתאם לתנאים במסגרת מקום העבודה או לחלופין הפרויקט שבמסגרתו נכתבת התוכנית.

 לימודי תואר במדעי המחשב

מדעי המחשב הוא המחקר של האופן שבו מכונות ותוכנות מתקיימות ביניהן. זה יותר מסתם תכנות מחשבים. זה יותר מאשר רק לדעת כיצד להשתמש בשפות או בכלים שונים. לימודי תואר זה היא בחירה מצוינת עבור אלה שרוצים להפוך למפתחים, מתכנתים, מומחי אבטחה, אנליסטים, מעצבים, מתמטיקאים, מדעני מחשב ואחרים. ככל שעולם הטכנולוגיה מתפתח כך גם התואר הזה מתפתח. קורסי תכנות חדשים מתווספים על בסיס קבוע, כולל טכנולוגיות מובייל או ראייה ממוחשבת לימודי שפות התכנות שלומדים בתואר מדעי המחשב

התוכניות הנפוצות ביותר בלימודי מדעי המחשב הן CIS, CS ו- EN. CIS היא תוכנית דו שנתית ואילו CS היא תוכנית לארבע שנים.

עם זאת, אוניברסיטאות רבות מציעות מגוון תוכניות וקורסי תכנות שונים בלימודי התואר  בתחום מדעי המחשב שיש להן שפות תכנות משלהן שלומדים סטודנטים. חלקם כוללים:

• AOS- בינה מלאכותית

• COBOL • C ++ • Java • Python • React

C++

C++ היא שפת תכנות מרובת פרדיגמות לכל מטרה שפותחה על ידי ביארנה סטרוסטרופ. C++ משמשת בעיקר תוכנות מערכת ותוכנות מחשב. C++ קיימת מאז תחילת שנות השמונים ותמיד הייתה אחת משפות התכנות הפופולריות ביותר. השפה היא מה שמשתמשים בה מתכנתים לפיתוח כל מיני תוכנות, ממערכות הפעלה ועד משחקים. C++ היא כנראה אחת האפשרויות הטובות ביותר למי שרוצה ליצור תוכנת מחשב או יישום ושרוצה גם שפה קלה ללימוד ושימוש עם כמות עצומה של תכונות ופונקציות מובנות. C++ הוחל על מערכות מוטבעות, מערכות הפעלה, גרפיקה ממוחשבת תלת ממדית, משחקים, ומגוון רחב של תחומי יישומים, לרבות כספים, הנדסת חלל ופיתוח אתרים.

Java

Java היא שפת תכנות פופולרית המשמשת לכתיבת יישומים ותוכניות. הוא הוצג לראשונה על ידי Sun Microsystems בשנת 1995.

שפת התכנות של Java נוצרה על ידי ג'יימס גוסלינג ושוחררה כגרסת ביתא לקהל הרחב בשנת 1995. השפה שימשה הן ליישומי שולחן עבודה והן ליישומי אינטרנט. זו הייתה שפת התכנות הפופולרית הראשונה מונחת האובייקטים, מה שהקל על תכנות האובייקטים בעזרת ספריית הכיתות שלה. Java השיגה שימוש נרחב בשל הניידות שלה בכל הפלטפורמות, מה שהופך אותה למתאימה לפיתוח יישומי אינטרנט וכן תוכנות שולחן עבודה.

Java מותקנת כברירת מחדל בכל מערכות ההפעלה הגדולות והנפוצות כגון : Windows, Mac OS ו- Linux הפצות כמו אובונטו ופדורה; עם זאת, ישנם גם  מגוון גרסאות אחרות הפועלות במערכות הפעלה שונות כגון Solaris של אורקל או של מיקרוסופט.

AOS

נראה כי AI כיום הוא חלק מחיי היומיום שלנו. יש כל כך הרבה חברות העובדות עם AOS, כולל רמקולים חכמים כמו Amazon Echo, Cortana ו- Siri.

AOS, מערכת הבינה המלאכותית היא פרויקט שמטרתו להקל על לימוד שפות AI. הצוות מנסה לגרום ללומדי שפת התכנות להרגיש בנוח יותר בזמן שהם לומדים בעזרת מערכת הבינה המלאכותית AOS שלהם.

ל- AOS- מערכת הבינה המלאכותית יש שלושה מקרי שימוש –

1) הוראת שפות בבתי ספר

2) לגרום לזרים שמנסים לתקשר במדינות החדשות שלהם להרגיש יותר בנוח

3) שיפור התרגומים לשפות שאינן אנגלית

Python

פייתון היא שפת תכנות שפותחה על ידי גווידו ואן רוסום. שפת תכנות זו נמצאת בשימוש נרחב בתעשיות רבות, כולל מדע, הנדסה וטכנולוגיה.

Python היא שפת סקריפט פשוטה ללימוד הפופולרית בזכות התחביר המפורש שלה והתפתחותה המהירה. יש לה את קהילת המפתחים הפעילה ביותר בין שפות תכנות אחרות כיום.

האתר הרשמי של Python מפרט כמה מקרי שימוש ב- Python כ:

– פיתוח כלי תוכנה

– פיתוח יישומי אינטרנט

– גירוד אתרים

COBOL

קובול הייתה שפת התכנות הראשונה ברמה גבוהה ששימשה בתוכנות זמינות מסחרית.

קובול הוא ראשי תיבות של COmmon Business Oriented Language. זו בעצם שפת תכנות שמשמשת חברות רבות כולל IBM, מיקרוסופט ואורקל. COBOL עדיין בשימוש נרחב כיום אך הוחלף ברובו בשפות תכנות חדשות יותר כמו Java ו- C#.

React

ריאקט היא ספריית JavaScript לפיתוח ממשקי משתמש אינטראקטיביים. הוא מבוסס על הרעיון של תכנות הצהרתי ובעל ארכיטקטורה מבוססת רכיבים. ריאקט מספקת מנגנון ליצירת ממשקי משתמש. הוא משתמש בתחביר JSX, שפת סימון דמויית XML כדי לעבד HTML ביישומי אינטרנט React. ניתן להשוות את React עם AngularJS מכיוון ששתיהן מסגרות JavaScript לבניית אפליקציות אינטרנט בדף אחד.

הנדסת מחשבים

הנדסת מחשבים היא ענף הנדסי העוסק בעיצוב, יצירה, יישום ושימוש במחשבים. הוא עוסק בחומרת מחשב, תוכנות, תכנון מערכות דיגיטליות ויישומים. הסתמכות על מחשבים הפכה להיות תופעה שכיחה ויומיומית עבור אנשים באוכלוסיות רבות. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה לצמוח ולהשתפר, הנדסת המחשבים גדלה לתעשייה שעושה שינויים בהמון תחומים כגון : לימוד, משק העבודה, אורח החיים שלנו ועוד . התקדמות הטכנולוגיה הפכה את המחשבים לנגישים יותר, מה שהוביל לשימוש נרחב בתעשיות ובמגזרים שונים.

מהנדסי מחשבים עוסקים בדרך כלל בתחומים רבים ושונים כגון טכנולוגיית מידע או פיתוח תוכנה. הם עובדים על שפות תכנות המהוות את הבסיס למחשוב. מהנדסי מחשבים עובדים על כל ההיבטים של ארכיטקטורת ותשתיות התוכנה – ממודלים עסקיים ועד פיתוח מוצרים ועד תקני אבטחה.

מהנדסי מחשבים נמצאים בדרך כלל בתחומים רבים ושונים כגון טכנולוגיית מידע או פיתוח תוכנה. הם עובדים על שפות תכנות, המהוות את הבסיס למחשוב. מהנדסי מחשבים עובדים על כל ההיבטים של ארכיטקטורת תוכנה ותשתיות – מתכנון ועד יישום, איתור באגים, בדיקות ועוד.

הם גם מסייעים ביצירת טכנולוגיות חדשות על ידי שילובן במערכות קיימות או יצירת אפליקציות חדשות ללקוחות הזקוקים להן. תחום הלימוד  והקריירה של הנדסת מחשבים מתרחב במהירות בשל עולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות.

 מהנדסי מחשבים מתכננים ובונים טכנולוגיות חדשות מאפס או משלבים אותן במערכות טכנולוגיות קיימות. הם אחראים על פיתוח תוכנה, חומרה ורשתות.


רוצים לקרוא עוד בנושא? >> STATI

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן