כל מה שצריך לדעת לקראת הולדת התינוק הבכור

תוכן עניינים

לידה של ילד בכור היא ציון דרך להורים ולכל המשפחה. האירוע נחגג לעתים קרובות בהדר וכל המאמצים נעשים כדי להפוך אותו לבלתי נשכח. הגעתו של תינוק בכור היא לא רק ברכה, אלא גם מביאה אחריות רבה להורים.

על ההורים להיות מוכנים מבעוד מועד על מנת לנהל את חייהם ולהסתגל עם השינוי כאשר ה”חבר” החדש מופיע אל תוך חייהם 

צעדים שצריך לנקוט לפני הלידה:

ייעוץ, שיחות עם מומחים או הורים מנוסים יכולים לעזור לך להבין למה אתה יכול לצפות במהלך שלב זה.

לבחור שם או לפחות שיהיה לכם רשימת שמות מוכנה לפי מין הילוד.

הורים לעתיד זקוקים למידע רב לפני לידת תינוק. אחד הדברים החשובים ביותר שהם צריכים לעשות הוא לקחת שיעור לפני הלידה. כאן הם יכולים ללמוד הכל על המתרחש עם גופם, כיצד לדאוג לעצמם וכיצד תינוקם מתפתח כשהוא גדל בתוך הרחם.

צריך לוודא שיש ברשותם את כל הציוד הדרוש לתינוק. כמה דברים חיוניים הם חיתולים, פורמולה, בקבוקים, שמיכות החתלה, מיטת תינוק, בגדים לשלב 0 ועוד.

יעוץ מומחים להורים או מכרים מנוסים

ייעוץ להורים לפני החזרת תינוק הביתה. הרבה פעמים להורים יש הרבה שאלות והם מחפשים עצות כיצד לטפל בצורה הטובה ביותר בתוספת החדשה שלהם. הם רוצים לדעת מה לעשות כשהתינוק בוכה ובאיזו תדירות עליו להאכיל אותם. חשוב שההורה יהיה מוכן נפשית לדאוג לילד מהרגע שהוא נכנס להריון, כך שזה לא יהיה מהמם כשהם יולדים. לאחר לידת התינוק, ההורים יצטרכו לספק לתינוק את הטיפול והחינוך המתאים. אחד ההיבטים החשובים ביותר בתהליך זה הוא ייעוץ עם ההורים לפני הבאת תינוק. ייעוץ עם הורים לפני הבאת תינוק יכול לעזור להם להבין טוב יותר כיצד עליהם לגדל את ילדם על מנת להימנע מגרימת נזק בלתי הפיך.

בחירת שם התינוק

אחת ההחלטות החשובות ביותר להורים היא לבחור שם לתינוקם. לא תמיד קל לבחור את השם המושלם, אך לרוב זה כיף.

יש גם כמה אנשים שאוהבים לשמור על דברים פשוטים ובוחרים בשם אחד ששניהם אוהבים, במקום לבחור אחד עבור כל אחד מההורים של המשפחה. בחירת השם המושלם לתינוק היא החלטה חשובה. מתן שם לילד יכול להיות תהליך מלחיץ. עליך להחליט אם אתה רוצה שם מסורתי, שם יוצא דופן או שילוב של שניהם. אתה גם רוצה לבחור משהו שיתאים לשם המשפחה שלך. עשו קצת מחקר על משמעותם ומקורם של שמות בתרבויות שונות, זו החלטה שהילד יצטרך לחיות איתה כל החיים …

שיעור הכנה ללידה

הדרך הטובה ביותר להביא תינוק הביתה היא להסתמך על עזרתם של אחרים. חיי הורה חדש עשויים להיות קדחתניים והעומס עשוי להיראות לעיתים בלתי נסבל. עם זאת, חשוב לזכור שאתה לא לבד. ישנם סוגים רבים ושונים של שיעורים לפני לידה, כולל תרגילים, שיעורי תזונה, שיעורי הנקה, שיעורי כישורי הורות, שיעורי התפתחות ילדים וכו '. קורסים לפני לידה מועילים הן לאמהות והן לתינוקות.

הם עוזרים לאימהות להתכונן להורות, להתמודד עם לידה ולקשר עם ילדיהם.

חששות לקראת “הגעת” הלידה

דמיינו לעצמכם את היום הראשון של ילדכם. מה היית עושה? אם התשובה היא משהו אחר מלבד לטפל בהם, אז אתה קצת בבעיה:) תינוק שזה עתה נולד הוא לא רק אחריות נוספת שרוב האנשים יכולים להתמודד איתה. זה יכול להיות מתיש לטפל בתינוק 24/7, ולא לכולם יש את הכישורים לספק לחיים החדשים האלה. יש הרבה חששות שיש לאנשים כשהם מביאים תינוק חדש הביתה. מלוחות זמנים חדשים ועד טיפול בילוד, כל כך הרבה קורה. עם זאת, אחד החששות הגדולים ביותר להורים הוא השינה. ישנן דרכים רבות ושונות לסייע לתינוק שלכם לישון טוב יותר ולישון שינה נינוחה יותר מבלי לדאוג יותר מדי לבטיחות.

שינת התינוק

הורים עלולים למצוא את עצמם לחוצים ותשושים בגלל בעיות השינה של תינוקם. להלן מספר טיפים כיצד לעזור לתינוק לישון. תינוקות בגילאי 3 עד 5 חודשים יצטרכו לעתים קרובות להיות מסוגלים לראות את הוריהם ויוכלו לשמוע את קולם של הוריהם, אם כי הם גם יכולים לישון כל הלילה. חשוב לתינוקות אלה ללמוד כיצד להרגיע את עצמם, לכן וודא שהם יודעים שאתה נמצא בקרבת מקום אם הם מתעוררים בוכים באמצע הלילה. חלק מהילדים ישנו תנומה אחת בלבד ביום, אך אחרים עשויים לישון שתי תנומות או תנומת בוקר מוקדמת יותר ואחריה תנומה של אחר הצהריים. דפוסי השינה של התינוק חיוניים לתינוק מאושר ולמשפחה מאושרת. ככל שהתינוקות גדלים, דפוסי השינה שלהם משתנים מתקופות השינה הקצרות ביותר שהיו להם כתינוקות לתקופות זמן ארוכות יותר. הדרך הטובה ביותר לעזור לתינוק לישון היא עם הסביבה והשגרה שלו.

מחלות שכיחות לתינוקות בגיל 0

תינוקות נמצאים בסיכון למחלות רבות מכיוון שמערכת החיסון שלהם עדיין לא מפותחת במלואה. הנפוצים ביותר הם דלקות בדרכי הנשימה, שלשולים, דלקת האוזן וזיהומים בדרכי השתן.

חשוב לדעת כי חלק מהתינוקות עשויים לסבול גם מהפרעות אימהיות כגון סוכרת הריון או תפקוד לקוי של בלוטת התריס.

אז מה קונים לקראת הולדת התינוק ?

קנייה לתינוק חדש יכולה להיות מכריעה. ישנן כל כך הרבה דעות שונות מהן המתנות המושלמות, ונראה שלעולם לא תוכל לרצות את כולם. הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא להשיג משהו מעשי, שימושי, ויש לו מדיניות החזרה טובה אם התינוק לא אוהב את זה. כמה רעיונות למתנות מעשיות הם בגדים, שמיכות, חיתולים, מושבי רכב, בקבוקים וכיסויי פטמות. יילודים גם זקוקים לשינה אז שקול לקנות אטמי אוזניים או מכונת רעש לבנה שעוזרת להם לישון טוב יותר. רעיון אחר עשוי להיות משהו שיעזור להם ללמוד – אולי צעצוע חינוכי או ספר.

איזה בגדים לקנות לתינוק ראשון?

זו שאלה שכל הורה צריך לשאול את עצמו. אולם התשובה לא תמיד קלה. ישנן כל כך הרבה אפשרויות לבחירה וזה יכול להיות קשה לקבל החלטה מה תעשה את הבחירות הטובות ביותר עבורך ועבור הקטן שלך. סוג הבגדים הטוב ביותר לתינוק חדש ללבוש הוא בגדים רכים, נוחים וקלים להורדה כאשר צריך לבצע החלפות חיתול. בחר בגדים עם סקוטש או לחיצות/כפתורים להלבשה קלה והחלפה. אל תקנו יותר מדי בגדים כי תינוקות צומחים מהם במהירות! רכשו שניים או שלושה סטים של נעליים במידות שונות, כך שתמיד יהיה לתינוקות מה ללבוש כשהם גדלים מהזוג האחרון שהם לבשו! בחר כמה שמיכות במשקלים שונים בהתאם לעונה משקל קל למזג אוויר חם יותר ומשקל כבד יותר עבור מזוג אוויר קר.

מיטה ומזרון לתינוק

המיטות הראשונות של תינוקות הן בדרך כלל עריסה או כיסא. עריסות בעלות תחושה קבועה יותר, בעוד כיסאות ניידים וניתנים להנחה על הרצפה ליד המיטה שלך.. כדאי גם להסתכל כמה מקום יש סביב המסילות העליונות של העריסה או מיטת הפעוטות. זכור שחלל זה יתכווץ ככל שהתינוק שלך יגדל, כך שאם אין מספיק מקום לתינוק שלך כעת, גם הוא לא יהיה מאוחר יותר! חשוב לחשוב איזה מזרן לקנות למיטה הראשונה של תינוקך מכיוון שישנם סוגים שונים של מזרונים למטרות שונות. לדוגמה, מזרני קצף זיכרון יהיו רכים יותר ממזרני פנימי. מזרנים רכים יותר עשויים להיות עדיפים אם אתה רוצה את התינוק לידך בלילה כדי שיוכל להירדם מהר יותר או שיוכלו לישון איתך יחד מבלי להתהפך על בטנם. 


אהבתם? כדאי לכם גם לקרוא ב SETUP

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן