חברת נשים: המקומות בעולם שבהן הנשים הן הדומיננטיות בחברה

תוכן עניינים

מהפכת הנשים בעולם מתחזקת במדינות מפותחות מסוימות, מעמד הנשים בעבודה אף גבוה ממעמד הגברים.
במדינות כמו הודו וברזיל, לא היו הגבלות מגדריות קפדניות כלל עד לאחרונה יחסית: הזהות המגדרית הייתה זורמת עד שהמעצמות הקולוניאליות הביאו חוקים שלעתים קרובות חילקו אנשים בכוח לקטגוריות מסוימות.

זהו אחד הגורמים העיקריים לשוויון בין המינים ברחבי העולם. ככל שנשים נוספות נכנסות לכוח העבודה, חשוב להבטיח את זכויותיהן ובטיחותן במהלך שעות העבודה. מעסיקים צריכים להיות מודעים גם לחוקי הטרדה מינית על מנת שיוכלו לנקוט צעדים מתאימים נגדה.

לעומת זאת במדינות מוסלמיות, חל איסור מוחלט לגברים ולנשים  לקיים אינטראקציה חברתית.
נשים לא יכולות לצאת מהבית מבלי שגבר או שניים ילוו אותן . מעמד האישה במדינות כאלה נקבע בדרך כלל על פי רמת הדתיות שלה – עד כמה היא נאמנה לאללה בהשוואה לבעלה וכמה כסף יש לה.

ההערכה היא כי נשים מייצגות 51% מאוכלוסיית העולם והן עולות על מספר הגברים ביותר מ -50 מדינות.

אנו נבחן את המדינות הבולטות בהן נשים הן המין הדומיננטי, כלומר שמספן עולה על מספר הגברים במדינה.

נשים הן המין הדומיננטי ברוב חלקי העולם. חמש המדינות המובילות בהן הנשים הן המין הדומיננטי הן סין, ארצות הברית, אינדונזיה, אפגניסטן ושוויץ.

סין

המדינה היא הגדולה בעולם עם הכי הרבה אנשים, אבל יש כמה בעיות שעדיין לא נפתרות. אחד מהם הוא שוויון בין המינים.

מסתבר שלסין יש בעיה חברתית. נשים נחשבות לדומיננטיות על פני גברים בסין, דבר שאינו נכון ברוב חלקי העולם. הדבר הוביל למחלוקות ודיונים רבים כיצד לתקן בעיה זו. סין היא אחת הכלכלות הגדולות בעולם והפכה לאחת הכלכלות הצומחות ביותר במהלך העשורים האחרונים. עם הצמיחה הכלכלית המהירה הזו, ממשלת סין עודדה אנשים להתחיל להביא ילדים לעולם. הסיבה העיקרית לכך היא מכיוון שיש כיום 10 מיליון נשים יותר מגברים בסין, מה שאומר שאם לא היו לידות גברים, אז מחצית מכל הילדים היו נשים עד 2020 או 2030. שיעור הילודה של גברים ירד באופן משמעותי בעשור האחרון מכיוון שהם עובדים פחות ומשקיעים יותר זמן בפעילויות פנאי כמו משחקים, צפייה בחדשות טלוויזיה ושיחות מקוונות. סין היא מדינה עם היסטוריה ארוכה של סקסיזם וחוסר שוויון. למרות שזה השתפר בעשור האחרון, עדיין יש לנשים הרבה עבודה לעשות כדי לפצות על כל שנות האפליה. בשנים האחרונות, כמה אנשים החלו לחשוב על ההשפעה של הטכנולוגיה על החברה וכיצד נשים עלולות להיות מושפעות ממנה, כיוון שהן נותרו מאחור כשהגברים שולטים בהתפתחות הטכנולוגית. עם זאת, זה לא בא לידי ביטוי מספיק בתקשורת הפופולרית עד כה.

ארצות הברית

ארצות הברית היא מדינה שמושרשת עמוק בפטריארכיה. ישנן תיאוריות רבות ושונות לגבי איך זה קרה. התיאוריה הפופולרית ביותר היא שזה קרה כאשר מתנחלים אירופים לבנים הגיעו לאמריקה והתבססו כגזע הדומיננטי על ידי התיישבות היבשת.

רעיון זה של דומיננטיות לבנה התקיים במשך מאות שנים בגלל האופן שבו הוקמה ממשלת ארה"ב, מה שאומר שגברים קיבלו יותר כוח מנשים. אולם בשל תנועות שונות שהתרחשו לאורך השנים, נשים וגברים כאחד קיבלו יותר זכויות בשנים האחרונות, כאשר נשים הפכו לעצמאיות יותר וזוכות לשוויון בחברה. נשים הן המין הדומיננטי בארצות הברית. הנקבות התקדמו לאורך השנים מבחינת חינוך, קריירה והיבטים אחרים. נשים מיוצגות בתפקידים המובילים בכל התעשיות. נשים רוצות לוודא שהן ממשיכות בהתקדמות זו ללא כל נפילות בכך שהן ממשיכות לפעול קשה לשוויון ושוויון בחברה.

באינדונזיה

נשים באינדונזיה הן המין הדומיננטי עם רוב של 50.9%. המחברת מאמינה שאם יוכלו לסייע לנשים במדינה להבין את חשיבות תפקידן בחברה, הן יכולות לתרום לקידום ערכי המשפחה ולמניעת אלימות כלפי נשים.

אינדונזיה היא מדינה עם כ -261 מיליון תושבים, שבה 80% מהם מוסלמים ויותר מ -87% מהאוכלוסייה מתגוררת באזורים כפריים. בהקשר זה, אין זה מפתיע שנשים הן המין הדומיננטי באינדונזיה. נשים היו חלק מהחברה האינדונזית במשך מאות שנים. רק לאחרונה הפך אי השוויון בין המינים לנושא פופולרי בקרב מדעני חברה ופעילים באינדונזיה. תנועת הרפורמה החברתית החלה בעבודתו של מהטמה גנדי בסוף המאה ה -19 והתבלטה לאחר מלחמת העולם השנייה כאשר התרחשה עצמאות אינדונזית מהשלטון הקולוניאלי ההולנדי. תנועת הרפורמה החברתית התמקדה אז בתכנון לאומי וכן בפיתוח כלכלי כדי להשיג שוויון רב יותר בין גברים לנשים. עם עלייתו לשלטון, נשיא אינדונזיה ג'וקובי וידודו נאלץ לעבוד קשה כדי לשנות את הסטטוס קוו של נשים. ג'וקובי הבטיח מספר הבטחות לשנתו הראשונה בתפקיד במטרה להעצים נשים ולהגדיל את ההזדמנויות שלהן. לצערנו נשים עדיין נחשבות לאזרחות סוג ב 'באינדונזיה.

אפגניסטן

רוב האוכלוסייה האפגנית מורכבת מנשים, מה שהופך אותן למין הדומיננטי. שים מילאו תפקיד חשוב באפגניסטן במשך אלפי שנים. הם תמיד היו מעורבים בהיבטים שונים של החברה, כולל פוליטיקה, מעמד עסקי וחברתי.

חלק מהנשים אף משתתפות בלחימה בשם המדינה שלהן. נשים באפגניסטן נלחמות למען שלום, יציבות ושוויון.

דוגמה טובה היא היא מלאלאי ג'ויה, לוחמת צדק חברתי, שהפכה לאחת הפוליטיקאים הפופולריים והמוכרים ביותר באפגניסטן. היא נולדה בשנת 1965 ומאז ילדותה נלחמה נגד אדוני מלחמה, שחיתות ועריצות. היא אישה אמיצה שלקחה על עצמה אחריות רבה על ארצה מאז שמלאו לה 18 שנים. היא גם הקימה את האגודה לזכויות האישה באפגניסטן כדי להגן על נשים מפני אלימות ואפליה תוך כדי עבודה לקידום זכויותיהן – כך שיהיה להן כוח רב יותר בחברה.

שוויץ

נשים בשוויץ הן לא רק דומיננטיות על גברים, אלא יש להן הצלחה רבה בחברה השוויצרית. מדינות אחרות מתמודדות עם אפליה של נשים בעוד ששוויץ נותנת להן שוויון הזדמנויות.

מהו מעמד האישה בשוויץ?

נשים מהמין הדומיננטי בשוויץ מוגבלות לרוב לתפקידים ביתיים. גברים מהווים 93% מהמנהלים ואילו נשים מהווים 3% בלבד. נשים גם מהוות רק 19% מהייצוג בממשלה. לממשלת שווייץ יש מדיניות רשמית המעודדת שוויון בין המינים, אך נראה כי התקדמות מועטה לא התקדמה. יש הרבה ארגונים ויוזמות בהנהגת נשים, אך אלה משתנים לאט עם הזמן. הנשים השוויצריות תמיד הצליחו לשמור על מעמד חזק בחברה ועדיין עושות זאת גם כיום.ו

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן