האם חייבים להתגרש ברבנות?

תוכן עניינים

בישראל שנת 2022 רוב הזוגות בוחרים לסיים את חייהם המשותפים ולבצע תהליך של גירושין. הסיבות  להחלטה זו מגוונת: ייתכן שמדובר במעשה בגידה בלתי נסלח, ייתכן שאחד הצדדים הגיע להבנה שהוא מעוניין להמשיך את דרכו בחיים לבד, ובאופן כללי אנשים משתנים ומחפשים דברים אחרים בחיים לאורך שנים, כך שלא תמיד מדובר בהחלטה שחייבת להיות דרמטית ומפחידה. כשמדובר בזוגות שהתחתנו בחתונה יהודית עולה השאלה האם חייבים להתגרש ברבנות, או שניתן להתגרש בדרכים אחרות? במאמר זה נענה על שאלה זו.

גירושין ברבנות, האם זה מחייב?

אם וכאשר הגעתם להחלטה משותפת להפסיק את הנישואים שלכם ולעבור הליך גירושין שבסופו כל אחד בנפרד יהיה אדם חופשי, מדובר בהחלטה לגיטימית אך היא כוללת מספר הליכים שחשוב להכיר. ראשית, אם התחתנתם בחתונה יהודית חשוב לדעת שאין שום אפשרות להתגרש מחוץ לרבנות. אם המצב הוא שלאחד מבני הזוג דת שונה או ששני בני הזוג שייכים לאותה דת שהיא לא יהודית, תצטרכו לעבור את הליך הגירושין בבית משפט לענייני משפחה.

מה הן זכויות בגירושים

בין אם אתם מתגרשים ברבנות או תחת בית דין אחר בהתאם לדת שלכם, חשוב שתכירו שיש לכם זכויות בגירושים. כדי לעמוד על מלוא הזכויות שלכם כדאי לפנות לעורך דין גירושין מוסמך ומקצועי שיסייע לכם לאורך הליך הגירושין, ויוודא שכל אחד מבני הזוג שמתגרשים ממצה לגמרי זכויות בגירושים.

גירושין ברבנות: האם זה חייב לכאוב?

התשובה היא לא, גירושין לא חייבים לכאוב! ניתן לעבור את התהליך בצורה משותפת ומכבדת ולבצע את כלל שלבי הגירושין מבחינה חוקית כך שלאף אחד מהצדדים לא ייגרם סבל. בנוסף, ישנן זכויות בגירושים שחשוב להכיר שהופכות את התהליך לפחות כואב ולהרבה יותר נסבל. כדי להבין אלו זכויות בגירושים יש לכל אחד מבני הזוג כדאי להתייעץ עם עורך דין.

לסיכום

בני זוג יהודים חייבים להתגרש ברבנות, בעוד שאצל בני דתות אחרות זה משתנה. חשוב לעמוד על הזכויות שלכם משום שקיימות זכויות בגירושים שיכולות להפוך את ההליך לפשוט יותר ולפחות כואב.

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן