איך עוברים אודישן? איזה תכונות מלהקים מחפשים במועמד לריאליטי

תוכן עניינים

תהליך האודישנים הוא אתגר בפני עצמו. אתה צריך להתבלט בים של שחקנים ושחקניות מוכשרים. מלהקים מחפשים שחקנים שיכולים לתת את הביצועים הטבעיים ביותר, בעלי המראה הנכון לדמות, ויכולים לתאר היטב את הרגשות. אודישנים הם תהליך שבו במאי או מפיק ליהוק בוחר אדם עבור חלק בסרט, תוכנית טלוויזיה, הפקה תיאטרלית, פרסומת מסחרית, קליפ או סוג אחר של הופעות. האודישנים כרוכים באדם המקבל תקציר ממנהל הליהוק ולאחר מכן קורא את התסריט בקול רם למנהל הליהוק. באופן כללי, שחקנים מבצעים אודישן לתפקידים התואמים את גילם ומגדרם. בתכניות ריאליטי בהן אין התקשרות חזרה והמתמודדים נבחרים לפני שהם מבצעים אודישן, ייתכן שאנשים ישתתפו עם פחות התחשבות במראה שלהם. ריאליטי טלוויזיה הוא אחד הז'אנרים הפופולריים ביותר שצצו בשנים האחרונות. תוכניות אלה, הכוללות אנשים יומיומיים הממשיכים לחיות את חיי היום יום שלהם, מראים דברים כמו זוגות שנלחמים בטלוויזיה הלאומית או מתארסים. תוכניות טלוויזיה מציאותיות הן דרך מצוינת להציג את הכישורים והיכולות של אדם מול קהל רחב. על מנת להגיע לתוכנית ריאליטי, הם צריכים להיות בעלי איכויות מסוימות כגון יחסי אנוש טובים, קול שירה מספיק טוב, להיות יצירתיים ואקספרסיביים. מעל הכל, הם צריכים לדעת איך לגרום לקהל שלהם ליהנות מהצפייה בהם.  

אחת התפיסות השגויות הנפוצות בקרב הניגשים לאודישנים היא בד"כ : "אני חייב להיות דמות ולתת הופעה מושלמת". החשיבה הזאת היא ממש לא מציאותית! תחשבו על זה אתם לא יכולים להיות הדמות בקריאה ראשונה, בלי לקרוא את כל התסריט ולעבוד עם יתר השחקנים. אודישן הוא ממש לא הופעה! אודישן הוא תהליך חקירה שבו הבמאי מנסה חוקר ובודק אופציות שונות. כאשר אתם נבחנים אל תחפשו איך לרצות את הבמאי או המלהקת.

 ואל תשאלו שאלות כמו "רק תגיד לי איך אתה רוצה את הדמות"?, " אהיה יותר אנרגטי בשביל הדמות בסדר?" אלה לראות איך אתם בעצמכם רואים את הדמות. כל במאי ומלהק עם נסיון גדול יאמרו לכם שהם מחפשים שתפתיעו אותם עם דברים שהם לא חשבו לעצמם . הגיע הזמן שתשחררו מהרצון לרצות את הבוחנים. אין דרך נכונה אחת לבצע את הטקסט.  

אודישן הוא מרכיב מרכזי בליהוק, ולכן חשוב לדעת כיצד לבצע אודישן היטב. אנחנו הולכים להסתכל על כמה תכונות שמנהלי ליהוק מחפשים במועמדים לריאליטי.

ההצגה לא מתאימה לכולם. מועמד צריך להיות מסוגל להתמודד עם אור הזרקורים ולהרגיש בנוח כשמדברים עליו כל הזמן על ידי זרים. הם גם צריכים להיות טובים בקריאת מצבים ולדעת כיצד לפעול במקום.

זוהי רשימה של איכויות שרציניות ריאליטי מחפשות בקרב המתמודדות שלהן.

– פתוחים למשוב ולביקורת

– בעל עור עבה

– התלהב מהמשימות

– היו סבלניים לתהליך

-היו דמות שמתפתחת

פתוחים למשוב ולביקורת

בימינו יש הרבה ביקורת. זה יכול להיות קשה לקבל משוב מאנשים שאין להם הבנה של העסק שלך או מה אתה מנסה לעשות. למרבה המזל, אינך צריך לקבל כל הצעה שעולה בדרכך. אתה מקבל החלטה מה משוב שווה לקחת וממה אתה רוצה להתעלם.

יש אנשים שחושבים שזה דבר רע אבל האמת היא שזה טוב לעסק בטווח הארוך. אתה תשתפר בתקשורת עם שוק היעד שלך מכיוון שתדע בדיוק מה הם רוצים לשמוע ממך וכיצד הם רוצים שהוא יתקשר. הוכח שאנשים קשובים יותר למשוב כאשר יש להם שליטה על מי יקבל אותו. יש גם הרבה אנשים שלא אוהבים להעביר ביקורת, אבל זה בעיקר בגלל אופן הביקורת. האדם שמעביר את הביקורת צריך לוודא שהוא לא עושה זאת בחומרה או באופן שמעליב את הנמען. אף אחד לא מושלם ואנחנו לא תמיד מקבלים את זה נכון. כשאנחנו מוציאים את עצמנו שם כדי שהעולם יראה ומבקר, לא תמיד קל לקבל משוב וביקורת היטב. אבל אתה יכול ללמוד להתנהל טוב יותר ברגשות שלך ולראות משוב כדרך לשפר את עצמך.

התלהב מהמשימות

המשימה צריכה להיות מרגשת, אלא גם הסביבה. אתה צריך לנסות להפוך את המרחב שלך לסביבה יצירתית וממריצה יותר עבורך לעבוד בה אם אתה רוצה שרמות ההתלהבות שלך גבוהות. אך כשאתה מתמודד לראליטי אתה צריך להיות נלהב ונמרץ במשך כל הזמן, משימה לא פשוטה ולא קלה בכלל.

בעל עור עבה

אדם עם עור עבה הוא מישהו שלא נותן לשום דבר להגיע אליהם. הם לא נעלבים בקלות או נפגעים מכלום. בחברה שלנו, זוהי תכונה טובה שיש לה. יש אנשים שאין להם עור עבה כי הם רגישים מדי ואינם יכולים לקבל ביקורת טוב. זה יכול למנוע מהם להצליח בתכניות ולהשיג את מבוקשם.כדי לבנות תחושת ביטחון חזקה, אתה צריך להיות בעל עור עבה ולהיות מסוגל לקחת כמה מכות מבלי לתת לזה להשפיע על מצב הרוח או הגישה שלך.

היו סבלניים לתהליך

תהליך יכול גם להתייחס לסדר פעולות שיש לבצע בעת ביצוע משימה כלשהי, לעתים קרובות עם הוראות שלב אחר שלב שצוין.

ביטוי זה משמש לעתים קרובות בספורט. זה אומר להיות סבלני למה שהדברים מתנהלים, או לא להיות חסר סבלנות או תסכול כשהדברים לא הולכים בדרך שלך. מושג זה משמש גם בחיי היומיום, בהם אנשים משתמשים בו כדי להרגיע את רגשותיהם ולא להיות כל כך חסרי סבלנות כשהם מחכים למשהו או למישהו. התהליך תכניות טלויזיה יכול להיות ארוך, מתיש ומייגע אנא התכוננו בהתאם.

דמות מתפתחת

דמות מתפתחת היא מונח משחקי תפקידים לאדם שהפרסונה שלו עדיין לא מפותחת במלואו מכיוון שהשחקן לא השקיע מספיק זמן כדי לגרום לזה להיות כך. ניתן ליישם זאת בהקשרים אחרים, כגון תיאור אדם שאין לו אישיות מפורטת, או חסר מאפיינים פיזיים מוגדרים מסוימים. לדוגמה, אפשר לומר "הוא דמות מתפתחת" להתייחס למישהו שעדיין צריך להוסיף פרטים נוספים לסיפור האחורי שלו. הדמות המתפתחת היא רעיון מרתק ומורכב המלמד אותנו את החשיבות של חקר והבנת המשמעות של להיות בן אדם. סוג זה של דמויות מתחיל בדרך כלל בתור לוח ריק, אך ככל שהסיפור ממשיך, הם מפתחים את אישיותם והופכים מורכבים יותר. דמות מתפתחת היא הגיבורה או דמות אחרת בסיפור שעובר שינוי. דמות מתפתחת נקראת גם דמות דינאמית מכיוון שדמות מסוג זה משתנה במהלך הסיפור, בעוד שדמויות סטטיות נשארות מי שהן לאורך כל הדרך.

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן