איזה אוכל מומלץ לחתול שלי?

תוכן עניינים

גידול חתולים

כשאנחנו מחזיקים חתול יש הרבה דברים שצריך לשים לב אליהם, לראות שהם מרגישים טוב, לא רעבים, לא צמאים, ממש כמו בן משפחה נוסף. אנחנו גם נאלצים לבקר מפעם לפעם בחנות חיות ולחפש עבורם את המוצרים המתאימים כך שיהיה להם טוב איתנו יחד בבית. כמו כן, עלינו גם למצוא סוג מזון לחיות שיוכל להיות להם טעים, בריא ובעיקר מזין, כך שיגדלו בדיוק כמו שהם אמורים.   

בחנות חיות יש מגוון מאוד רחב של סוגי מזון לחתולים, ויש לשים לב מה אנחנו מעוניינים לקנות. ניתן תמיד להתייעץ עם הווטרינר טרם הקנייה או בעל החנות שיכול להמליץ לנו על סוגי מזון מסוימים שהוא יודע שהם מזינים ובריאים לחתול שלנו. 

דגשים עבור מזון לחתולים

חתולים ניזונים מכמה מרכיבים עיקריים שדואגים לפתח אותם ולגדול בריאים. ראשית חתולים ניזונים מחלבון ממקור ידוע ואחיד כמו בשר בקר, כבש, דגים וכו'. בנוסף ישנה הטאורין, אחת מחומצות האמינו החשובות ביותר עבור חתולים. עבור מחיתם חשוב מאוד גם שיצטרכו ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן מסוגים שונים כמו אומגה 3 או אבץ.

חתולים לא ממש צריכים פחמימות, אך ניתן למצוא מוצרים המכילים פחמימות כמו חיטה, תירס ואורז כדי להוזיל את עלויות המזון. מעבר לכך, חלק מחברות המזון לחתולים מוסיפות רכיבים כמו חומרים משמרים וחומרי צבע, טעם וריח. זאת כדי לרצות את הלקוחות, הבעלים והחתולים כאחד. חשוב לשים לב כי על אף שהחלבון הוא רכיב שבולט מעל כולם, מבחינת הכמות והאיכות הנדרשת, אין להמעיט בחשיבותם של שאר הרכיבים הנדרשים.

בתוך כך, בעת שנבחר סוג מזון לחתולים יש לשים לב מה מיועד לחתול שאותו אנחנו מגדלים, יש סוגי מאכלים שונים בהתאם לכל גזע וכן לפי הגיל. לא כל מזון כלשהו לחתול יכול להתאים לחברו. יש חתולים שיצטרכו מזון עם דגש מסוים לוויטמינים כלשהם שחסרים לו ונמצאים במזון מאוד ספציפי. 

מהרגע בו אנחנו נחזיק חתול רצוי לוודא עם וטרינר את סוג המזון שמתאים לו ולהיות במעקב אחר התזונה שלו. כמו כן, יש להחליף במידת הצורך את סוג החברה של המזון או סוג המזון עצמו (כמו ממזון לחתולים קטנים למזון לחתולים בוגרים יותר). כמו כן, רצוי לשים לב לגבי חטיפים, שכן זה אולי מזון אך לא בהכרח מכיל את כל הרכיבים החיוניים לחתול. מומלץ מאוד להשאיר את זה כפינוק בלבד לחתול.  

אילו מאכלים לעולם לא נוכל להביא לחתול שלנו?

הרבה פעמים נרצה לצ'פר את החתול שלנו אולם פרט לחטיפים עלינו לשים לב למאכלים שלעולם הם לא יוכלו לגעת. לחתולים אסור לאכול בשום אופן לאכול שוקולד, בצל, שום, ברוקולי, כרובית, אפרסק, ענבים, פטריות ומאכלים מטוגנים ומתובלים. אכילת אחד מהדברים הללו עלול לגרום להם לבעיות עיכול, הקאות וחלק אפילו למוות.

בנוסף, חשוב להדגיש כי בעת שנקנה מוצרי מזון לחתולים, יש לשים לב כי מוצרים זולים לא מכילים בדרך כלל את הכמות המספקת של הרכיבים התזונתיים החשובים שציינו קודם. מה שיגרום לחתול לאכול יותר ממה שהוא צריך, ויגרום לקנות יותר אוכל מדי שנה. מעבר לכך, הרכיבים המזיקים בסוגי המזון הזולים כמו תוצרי לוואי של בשר וחומרי טעם וריח. הם בהחלט פוטנציאל לבעיות רפואיות רבות שיצריכו בעתיד טיפולים לא זולים כלל. 

יש לשים לב כי המחיר עבור שקיות אוכל לחתולים משתנה בהתאם לחברת המזון והכמות, ונע לשקית קטנה החל מ-30 ₪ לשקית של קילו וחצי, ויכול להגיע עד 500 ₪ לשקית גדולה של 15 ק"ג. 

מה דעתכם על הכתבה? נשמח לשמוע בתגובות!

מזומנים לעיין בכתבות נוספות:

במגזין "הגענו" תיהנו מכל העדכונים השוטפים בנושאים החמים מיותר! החל מאופנה, דרך לימודים, משפחה, ספורט ועסקים! אז מה מעניין אתכם לדעת היום?

הכתבות האחרונות:

דילוג לתוכן